Laurenţiu Rusinoiu, şeful şantierului naval Vard Tulcea: Preţul tablei a crescut. Vom avea costuri mai mari şi cu energia electrică şi gazele

Autor: Mirabela Tiron 16.11.2021

Şantierul naval Vard Tulcea, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa construcţiilor navale şi cel mai mare angajator din judeţul Tulcea, cu peste 3.000 de angajaţi proprii, a finalizat cu afaceri de peste un miliard de lei în 2019, potrivit datelor publice.

„Avem în producţie nave de croazieră, blocuri în plu­tire pentru Italia, o navă offshore şi una militară. Menţinem nu­mărul de angajaţi la 3000 de oameni. Avem 300 de an­ga­jaţi vietnamezi cu care lucrăm în continuare“, a spus pentru ZF Laurenţiu Rusinoiu, directorul general al Vard Tulcea. El mai precizează că „volumul de activitate a fost con­stant în ul­timii ani dar anul acesta printre pro­vo­cările in­dustriei sunt creşterea preţurilor materialelor, tim­pul mai ma­re de li­vrare dar şi facturi mai mari la gaze şi energie elec­trică. Preţul tablei a crescut de la 650 de euro per tonă la 1.150 de eu­ro pe tonă, timpul de livrare pentru mate­riale este mai ma­re. Vom avea avea costuri mai mari şi cu ener­gia electri­că şi gazele“. Datele publice arată că Vard Tulcea a ra­por­tat afaceri de un miliard de lei şi 3.300 de angajaţi în 2019.

La începutul acestui an grupul Vard anunţa că va integra şantierele navale din Tulcea şi Brăila într-o singură entitate administrativă. Proiectul a fost lansat în urma de­ciziei luate la nivelul grupului Fincantieri, din care face parte Vard.

Acţionarul majoritar al VARD este Fincantieri Oli&Gas S.p.A, filială deţinută în totalitate de grupul Fincantieri S.p A, cu sediul în Trieste, Italia. Acesta este unul dintre cele mai mari grupuri de construcţii navale din lume, cu o istorie de 200 de ani, timp în care a construit peste 7000 de nave.