Laurenţiu Rusinoiu, şeful şantierului naval Vard Tulcea: Preţul tablei a crescut. Vom avea costuri mai mari şi cu energia electrică şi gazele
Şantierul naval Vard Tulcea, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa construcţiilor navale şi cel mai mare angajator din judeţul Tulcea, cu peste 3.000 de angajaţi proprii, a finalizat cu afaceri de peste un miliard de lei în 2019, potrivit datelor publice.
„Avem în producţie nave de croazieră, blocuri în plutire pentru Italia, o navă offshore şi una militară. Menţinem numărul de angajaţi la 3000 de oameni. Avem 300 de angajaţi vietnamezi cu care lucrăm în continuare“, a spus pentru ZF Laurenţiu Rusinoiu, directorul general al Vard Tulcea. El mai precizează că „volumul de activitate a fost constant în ultimii ani dar anul acesta printre provocările industriei sunt creşterea preţurilor materialelor, timpul mai mare de livrare dar şi facturi mai mari la gaze şi energie electrică. Preţul tablei a crescut de la 650 de euro per tonă la 1.150 de euro pe tonă, timpul de livrare pentru materiale este mai mare. Vom avea avea costuri mai mari şi cu energia electrică şi gazele“. Datele publice arată că Vard Tulcea a raportat afaceri de un miliard de lei şi 3.300 de angajaţi în 2019.
La începutul acestui an grupul Vard anunţa că va integra şantierele navale din Tulcea şi Brăila într-o singură entitate administrativă. Proiectul a fost lansat în urma deciziei luate la nivelul grupului Fincantieri, din care face parte Vard.
Acţionarul majoritar al VARD este Fincantieri Oli&Gas S.p.A, filială deţinută în totalitate de grupul Fincantieri S.p A, cu sediul în Trieste, Italia. Acesta este unul dintre cele mai mari grupuri de construcţii navale din lume, cu o istorie de 200 de ani, timp în care a construit peste 7000 de nave.