INTERVIU Dragoş Popa, Roland Berger: Infrastructura necesară pentru Sistemul Garanţie-Returnare are nevoie de investiţii de 100-150 mil. euro. Sistemul Garanţie-Returnare presupune că orice consumator va plăti o garanţie de 0,50 lei atunci când va cumpăra o băutură de la un comerciant

Autor: Alina-Elena Vasiliu 18.11.2021

România şi-a setat o ţintă de peste 90% în ceea ce priveşte gradul de returnare a recipientelor în care se vând bere şi băuturi răcoritoare după implementarea Sistemului Garanţie-Returnare (SGR). Acest obiectiv ar urma să fie atins în primii trei-patru ani de la punerea în funcţiune, pentru primii doi ani ţinta fiind de 75%. Doar în ceea ce priveşte PET-urile, astăzi rata de reciclare pe piaţa locală este de 35-40%, arată datele companiei de cercetare şi analiză Roland Berger.

„Pentru retail, SGR va fi un generator de trafic, mai ales în contextul în care pandemia a scăzut mult din numărul de vizitatori. Banii vor fi returnaţi din încasările maga­zinului din ziua respectivă, vor fi înapoiaţi în aceeaşi zi de operatorul de sistem. Va trebui organizat un întreg sistem de decontări“, spune Dragoş Popa, consultant la Roland Berger.