Jucătorii din auto & tehnologie: România trebuie să oprească exodul de creiere pentru că industria auto devine una a tehnologiei

Autor: Bogdan Alecu 21.11.2021

♦ Industria auto va fi despre mobilitate, shared tech, condus autonom, electrificare şi tehnologie, iar presiunea cea mai mare va cădea pe departamentele de cercetare şi dezvoltare.

România deja produce primul automobil hibrid la Craiova, iar tot Ford va lansa în producţie în 2024 şi primul autovehicul electric produs pe piaţa locală, în timp ce Continental pro­duce la Timişoara un display auto cu o dia­go­nală de 1,5 metri, Draexlmaier se pre­găteşte să producă baterii pentru maşini electrice, iar Infineon dezvoltă viitoarele cipuri care să proceseze cantităţile de date ne­ce­sare pentru a face toate viitoarele sis­teme legate de mobilitate funcţionale.

„Pentru noile «megatrenduri» legate de mobilitate avem nevoie şi de şcoli care să pregătească forţa de muncă. Vorbim despre di­gitalizare, electrificare, energie verde. Totul merge înainte dacă oamenii de aici vor primi şcolarizarea necesară la nivelul ne­cesar. Dacă au educaţia necesară, vor ră­mâne aici şi nu vor căuta oportunităţi în alte ţări europene, unde şi acolo există un boom similar. Sunt necesare centre de com­pe­ten­ţe pentru aceste zone de megatrend“, a spus Gunter Krasser, director general şi vice­pre­şedinte al Infineon Technologies Ro­mânia, în cadrul conferinţei Roma­nian Auto­mo­tive Forum.