ZF 23 de ani. Ambiţii de extindere. Mihai Marcu, preşedinte şi CEO al MedLife, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa medicală privată: În Europa nu sunt multe afaceri transfrontaliere, iar prin extinderea în Ungaria, ne-am propus să fim un exemplu în acest sens

Ziarul Financiar 20.11.2021

În 2019, MedLife s-a extins în afara graniţelor, preluând un operator privat din Ungaria, prima astfel de mutare a unei companii româneşti din domeniul sănătăţii private.

„Suntem convinşi că extinderea unei companii româneşti în afara graniţelor este o mutare bună. Pentru că antreprenorii români, oamenii de afaceri de aici sunt foarte buni strategi, au viziune, au curaj şi pot concura fără nicio reţinere cei din ţările mult mai dezvoltate.

În Europa nu sunt multe afaceri transfrontaliere, mai ales în domeniul medical complex, cu clinici medicale, imagistică, laboratoare şi spitale sub acelaşi acoperiş. Iar prin extinderea în Ungaria, care are o piaţă medicală privată în plină dezvoltare, ne-am propus să fim un exemplu în acest sens şi vrem să facem acest exerciţiu şi în alte ţări învecinate.

Extinderea în Budapesta a fost calculată şi bine analizată, cercetam de ceva timp piaţa serviciilor medicale private din Ungaria, care este o piaţă provocatoare şi în plină dezvoltare, şi pusesem pe foaie deja o simulare despre cum vor decurge lucrurile în următorii 1-2 ani.

Pentru a se extinde o companie are nevoie de un mod de lucru mult mai riguros, cu toate procedurile puse la punct, cu un sistem de analiză la virgulă, cu rapoarte transparente. Pe scurt: de o guvernanţă corporativă. Orice companie trebuie să-şi asume o responsabilitate, guvernanţa corporativă fiind cartea de vizită a unei companii, dar şi un instrument de dezvoltare foarte bun al acesteia.

Şi de curaj. Antreprenorul să nu se îndoiască de capacităţile lui de a conduce un business, să înveţe, să analizeze şi să fie mereu conectat la realitatea pieţei, iar împreună cu o echipă foarte bună lângă el, să pornească cu mult curaj.