ZF 23 de ani. Ambiţii de extindere. Ambiţiile primului investitor român din producţia farmaceutică

Autor: Georgiana Mihalache 23.11.2021

Antreprenorul Mihai Miron, cunoscut drept unul dintre primii investitori în piaţa farmaceutică după Revoluţie, este directorul general şi preşedintele consiliului de administraţie al grupului Ropharma, cu activitate în producţia, distribuţia şi retailul de medicamente. Indirect, antreprenorul controlează şi Spitalul Sf. Constantin din Braşov, unul dintre cele mai mari zece spitale private din ţară după venituri.

„Ne dorim să ne extindem în afara graniţelor, în primul rând prin producţia proprie de suplimente alimentare şi medicamente. Ne propunem ca la începutul anului viitor să începem colaborări cu distribuitori din ţări europene precum Spania, Franţa, Rusia, Croaţia şi vom încerca să pătrundem chiar şi în SUA şi Orientul Mijlociu. Considerăm că este un potenţial mare de dezvoltare în această direcţie, având în vedere că avem produse de o calitate foarte bună, cu formule interesante şi că prin exportul acestora în ţări precum Spania, Franţa, SUA nu numai că ne adresăm unei populaţii foarte mari, dar în aceste ţări consumul de suplimente alimentare este mult mai ridicat ca în România (de exemplu, consumul de suplimente alimentare în Franţa este aproximativ de 5 ori pe cap de locuitor comparativ cu România).

Legat de celalalte domenii (retail, distribuţie, servicii medicale) nu ne dorim o extindere în afară propriu-zisă, dar, în cazul spitalului, explorăm posibilitatea de a ne extinde aria de adresabilitate către pacienţi din afara graniţelor. Deoarece putem oferi servicii medicale de calitate, având în echipa medici români cu pregătire şi experienţă în ţări precum Franţa, Elveţia, Germania etc. precum şi aparatură medicală de top, iar costurile unei intervenţii chirurgicale la noi sunt la 25-50% faţă de costurile aceleiaşi operaţii într-un spital din marile oraşe europene, nu văd de ce nu am îndrăzni să încercăm să atragem pacienţi români din diaspora, să vină să se trateze acasă.

Din punctul meu de vedere, depinde foarte mult de domeniul de activitate în care ne aflăm. Cred că orice business care poate fi scalat rapid şi fără costuri suplimentare, cum sunt toate activităţile de producţie, ar trebui să se gândească la această opţiune.“