ZF 23 de ani. Ambiţii de extindere. Dragoş Petrescu, City Grill: Mergem spre un consumator cu putere de cumpărare mai mare

Autor: Cristina Roşca 23.11.2021

Dragoş Petrescu este fondatorul grupului de restaurante City Grill, cel mai puternic nume românesc de pe această piaţă. Compania are aproximativ 20 de restaurante, circa 1.000 de angajaţi şi ar putea ajunge anul acesta la afaceri de peste 130 de milioane de lei. Nivelul reprezintă 70% din afacerile de 190 de milioane de lei din 2019, ultimul an desfăşurat în condiţii normale de business înainte de izbucnirea pandemiei.

„Avem un plan de dezvoltare la Viena, în Austria. Ne dorim să deschidem un restaurant de tip Buongiorno în 2022-2023, după ce vom depăşi perioada de pandemie. Până acum nu am făcut paşi în afara ţării.

O astfel de mutare se poate dovedi câştigătoare tocmai ţinând cont de contextul generat de pandemia de COVID-19. Mai exact, în ţările din Europa de Vest recuperearea industriei e mai rapidă decât în Est. La ei deja vânzările au ajuns la 100-110% din cât erau înainte de pandemie, la noi sunt undeva la 60-65%.

Totuşi, provocările sunt şi ele multiple, de la legislatie şi noi reguli specifice de respectat, la asociaţii patronale diferite şi acordarea licenţei în anumite condiţii. Nu în ultimul rând, vorbim de un alt model de clientelă, cu alte obiceiuri. Investiţiile sunt comparabile ca şi managementul oamenilor.

Avantajul considerabil în această situaţie vine din partea de cultură a clientului, orientată spre consum. Totodată, vorbim de un consumator cu o putere de cumpărare considerabil mai mare.”