ZF IT Generation. Start-up Pitch. Costina Papari, product manager, Tootor - platformă de meditaţii online: Anul viitor estimăm că vom avea circa 1.300 de profesori înscrişi şi venituri de 700.000 euro

Autor: Ioana Nita 24.11.2021

♦ Investiţia iniţială în dezvoltarea platformei Tootor.ro s-a situat la 125.000 euro.

Compania locală Edus, specializată în dezvoltarea de soluţii software pentru digitalizarea procesului de învăţare, ţinteşte să atragă până la finalul anului viitor circa 1.300 de profesori pe platforma de meditaţii online recent lansată, numită Tootor.ro. Platforma a fost lansată oficial săptămâna trecută, în varianta de MVP (minimum viable product), în urma unei investiţii iniţiale de 125.000 euro, iar încă din prima zi şi-au creat un cont pe Tootor.ro circa 200 de profesori.

„Platforma a fost primită bine încă de la lansare şi estimăm că vom încheia anul acesta cu circa 400-500 de profesori înscrişi în platformă care să aibă cel puţin un curs activ pe Tootor.ro. Este o piaţă cu o sezonalitate evidentă - vine vacanţa de Crăciun şi deja de la mijlocul lunii decembrie meditaţiile şi cursurile extra-şcolare nu mai sunt în prim-plan. Activitatea şcolară se va relua însă devreme în ianuare, aşa că ne dorim să încheiem anul 2022 cu aproximativ 1.300 de profesori pe platforma Tootor. Ca procent din totalul profesorilor din România este puţin, circa 1%, dar important este că aceşti aproximativ 1.250 - 1.300 de profesori interacţionează în medie în decurs de un an cu aproximativ 10.000 - 12.000 de părinţi, au cam opt ore pe săptămână acordate acestei activităţi de meditaţii, iar costul mediu pe o meditaţie se situează la circa 100 de lei. Deci, având toate aceste lucruri foarte clare şi bine ştiute, veniturile care se vor înregistra pe Tootor la sfârşitul anului 2022 vor fi în valoare de aproximativ 700.000 de euro”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Costina Papari, product manager pentru soluţia Tootor în cadrul companiei Edus. Proiectul Tootor vine în completarea ofertei companiei, aceasta având deja dezvoltată o platformă dedicată sistemului public de învăţământ - Edus Platform, care este folosită în prezent în circa 600 de şcoli din România.

„Ideea a apărut în 2019. Având un contact destul de constant cu mediul şcolar - cu profesori, cu elevi, cu părinţi, am identificat această nevoie mai ales în rândul profesorilor şi al părinţilor, mai exact de a avea un astfel de produs care să deservească această nevoie de meditaţii la distanţă.“

„Conceptul din spatele acestui produs este bazat în primul rând pe o redefinire a ceea ce înseamnă educaţia care nu se întâmplă neapărat în şcoală. Este educaţia extraşcolară, cursuri care se fac în afara şcolii sau cum le numim noi meditaţii”, a relatat ea, adăugând că momentul în care s-a declanşat pandemia în martie 2020 a fost momentul în care echipa Edus a decis să se concentreze mai mult pe această idee de produs.

„Am cercetat ideea tot anul 2020, un an tumultuos din foarte multe puncte de vedere şi mai ales din punct de vedere educaţional unde s-au întâmplat extraordinar de multe lucruri. Implementarea propriu-zisă a fost realizată pe tot parcursul acestui an, practic în primele zece luni ale anului acesta ne-am ocupat de implementarea acestui produs.”

În varianta actuală de MVP, platforma Tootor dispune de funcţionalităţile de bază pentru ca o meditaţie să poată fi făcută online. Mai exact, profesori îşi pot configura cursuri în platformă şi de comun acord cu elevii interesaţi, aceştia stabilesc şi data şi ora la care va avea loc meditaţia online.

„Este foarte important de menţionat că beneficiul cel mai important pe care platforma noastră îl are şi pe care îl promovăm atât în rândul elevilor, cât şi în rândul profesorilor este faptul că îndepărtăm tot ceea ce înseamnă bariere teritoriale. De obicei, pentru o meditaţie elevii apelau la un profesor din vecinătate, din propriul oraş sau poate din propria regiune. Acum, elevii şi profesorii se pot întâlni însă online. Nu contează unde sunt situaţi aceştia. De asemenea, platforma fluidizează foarte mult tot ceea ce înseamnă resurse materiale educaţionale şi bineînţeles face şi primii paşi în ceea ce priveşte o transparentizare şi o claritate a proceselor de plată, plăţile realizându-se online pe platformă şi fiind foarte accesibil”, a subliniat Costina Papari.

Modelul de business al Tootor.ro se bazează pe perceperea unui comision de 14% din tranzacţiile derulate în platformă - plăţile meditaţiilor online.

„Noi ne cunoaştem foarte bine targetul. Cunoaştem profilul profesorului din România şi îl cunoaştem şi din punct de vedere social şi economic şi să zic aşa cultural. Ştim care sunt profesorii care sunt în targetul nostru şi sunt acei profesori care practic vor să redefinească tot ce înseamnă educaţia, care vor să deschidă nişte orizonturi pe partea de activităţi extra şcoală, care îmbrăţişează inovaţia, care îmbrăţişează tehnologia şi bineînţeles ţinând cont de toate aceste criterii, targetul nostru devine mai restrâns. Din cei aproximativ 180.000 de profesori pe care îi are România în momentul de faţă bineînţeles nu toţi vor dori să adopte acest produs, cunoaştem acest lucru şi pe de altă parte cunoaştem foarte bine şi care sunt profesorii care sunt deschişi să folosească platforma”, a punctat ea.

În perioada următoare, echipa Tootor se va axa în primul rând pe dezvoltarea şi implementarea de noi funcţionalităţi în platformă, iar ulterior pe extinderea gamei de cursuri – introducerea cursurilor pentru adulţi, precum şi extinderea în afara României.

„Ne gândim şi la o extindere pentru viitor care vizează regiunea est-europeană, regiunea formată din ţările noastre vecine. Aceste state au un model apropiat cu cel al României în ceea ce priveşte mediul economic şi cultural şi poate şi politico-social, aşa că ne-ar fi mai uşor să facem o astfel de implementare pe pieţele respective. Dacă ne gândim la Bulgaria sau la Republica Moldova, produsul aşa cum este acum, chiar şi în varianta MVP, îl putem implementa cu mare uşurinţă.”