Grupul TeraPlast a aplicat pentru un nou ajutor de stat cu un proiect de 10,8 milioane de euro pentru o fabrică de producere de folii stretch

Autor: Tibi Oprea 23.11.2021

Grupul TeraPlast a anunţat marţi la Bursa de Valori Bucureşti că a depus un proiect pentru cofinanţare prin ajutor de stat pentru o nouă investiţie, în valoare totală de 10,8 milioane de euro, care vizează producţia de folii stretch.

Proiectul a fost depus în cadrul schemei de ajutor de stat pentru stimularea investiţiilor cu impact major în economie. Ajutorul de stat poate acoperi 49% din volumul total al investiţiei, iar beneficiarul se angajează ca în termen de cinci ani de la operaţionalizarea proiectului să contribuie la bugetul public cu o sumă cel puţin egală cu ajutorul de stat primit.

Investiţia de 10,8 milioane de euro a Grupului TeraPlast se va materializa într-o fabrica cu două linii de producţie de folie din polietilenă pentru uz industrial, folosită în principal la ambalarea mărfurilor paletizate. Echipamentele avute în vedere în cadrul acestui proiect au un grad înalt de robotizare şi automatizare, maximul existent în industrie la acest moment, transmite TeraPlast.

Noile linii vor fi instalate în cadrul Parcului Industrial din Sărăţel, iar capacitatea de producţie va ajunge la peste 14.000 de tone anual. La maturitate, investiţia va genera o cifră de afaceri de 28 milioane euro, şi o EBITDA de 4 milioane de euro.

„Noua investiţie va aduce inovaţii tehnologice care vor contribui la competitivitatea pe termen lung a Grupului şi la dezvoltarea pe noi pieţe. Avem un istoric bun de investiţii implementate prin cofinanţare asigurată de ajutorul de stat. Proiectele au fost finalizate, sunt viabile, generează activitate, locuri de muncă şi venituri la buget. Sunt bifate toate principiile care reprezintă raţiunea de a exista a acestei facilităţi. Este o schemă de sprijin nu doar utilă, ci necesară pentru companiile româneşti care doresc să se extindă, să-şi diversifice activitatea. Sprijinul statului  este esenţial pentru a creşte competitivitatea internă, relevanţa în regiune şi pentru a reduce deficitul comercial”, a afirmat Ioana Birta, directorul financiar al Grupului TeraPlast.

Proiectul face parte din strategia integrată a Grupului de extindere accelerată pe piaţa ambalajelor flexibile, concretizată atât în operaţiuni M&A, cât şi în dezvoltarea unor noi capacităţi de producţie. Grupul îşi va diversifica portofoliul de folii din polietilenă care va fi prezent în piaţă sub brandul TeraPack, în care un loc central este ocupat de produsele biodegradabile TeraBio.

Conform studiilor de specialitate, piaţa ambalajelor flexibile din România este estimată la aproximativ 300 de milioane de euro în 2019, din care aproape jumătate reprezintă importuri. Grupul TeraPlast îşi propune să ajungă lider pe această piaţă în următorii doi ani.

Producătorul de materiale de construcţii TeraPlast Bistriţa (simbol bursier TRP), compania-mamă din grup, are 2,4 mld. lei capitalizare şi este deţinut în proporţie de 46,83% de antreprenorul Dorel Goia, în timp ce Fondul de Pensii Administrat Privat NN Pensii deţine 12% din capitalul social.

Acţiunile TRP înregistrează o creştere de 214% de la începutul anului, pe fondul unor tranzacţii de 662,5 mil. lei. Spre comparaţie, indicele principal BET, din componenţa căruia face parte, are plus 27,2% în aceeaşi perioadă, arată datele BVB.

Evenimente recente:

• Grupul finalizează în acest an investiţii de 32 de milioane de euro în extinderea capacităţilor de producţie existente şi crearea de noi linii de business.

• TeraPlast a semnat un acord cu Brikston Construction Solutions pentru preluarea producţiei de folii din polietilenă din Sighişoara. Achiziţia adaugă Grupului o capacitate de producţie de 1.200 tone de folie pe an şi 300 tone pe an pentru reciclare de folii.

• În primele 9 luni din 2021, Grupul TeraPlast a raportat o creştere a cifrei de afaceri cu 43%, până la 91,8 milioane de euro, şi o EBITDA în creştere cu 30%, până la 13,1 milioane de euro, comparativ cu primele 9 luni din 2020. În aceeaşi perioadă, profitul net al Grupului a crescut cu 39%, până la 8,8 milioane de euro.