Tranzacţie între doi alpinişti, unul pe munte şi altul utilitar. David Neacşu a vândut retailerul Himalaya din Bucureşti unei companii din alpinism utilitar. „Nu pot ţine pasul cu digitalizarea şi globalizarea, s-au dus vremurile poetice din industria outdoor“

Autor: Cristina Roşca 24.11.2021

♦ Compania GD Escapade, care operează magazinul Himalaya de pe Calea Moşilor din Bucureşti, a avut afaceri de 16,7 mil. lei anul trecut, similare celor de dinainte de pandemie ♦ Cumpărătorul este firma Stral Big, fondată în 2012 de antreprenorul Ionuţ Gavrilă Blenche, dezvoltând următoarele arii de activitate: alpinism utilitar, construcţii civile şi industriale, servicii de curăţenie ♦ Stral Big are 100 de salariaţi şi afaceri de 18 mil. lei anul trecut, duble faţă de 2019.

Alpinistul David Neacşu, care a deschis piaţa locală a echipamentelor sportive în anii ’90, înainte ca brandurile străine să îşi pună România pe hartă, a vândut retailerul Hymalaya din Bucureşti unei companii de alpinism utilitar, Stral Big, deţinută de Ionuţ Gavrilă Blenche. Tranzacţia este deja finalizată.

„Astăzi (ieri, 21 noiembrie – n.red.) am predat ştafeta tânărului Ionuţ Gavrilă Blenche, care are 34 de ani, exact vârsta la care eu am început businessul Himalaya. Noi nu am făcut doar vânzări de produse premium pentru pasionaţii de munte şi de aventură (având în portofoliu branduri precum Mammut, Petzl, Lowa etc.), ci am fost antrenorii de performanţă pentru cei care îndrăznesc să viseze la mai mult. La 61 de ani, nu mai pot ţine pasul cu digitalizarea şi cu globalizarea, s-au dus vremurile poetice din industria outdoor“, mărturiseşte David Neacşu.