Producătorul de electrocasnice De’Longhi a făcut afaceri de 1,6 mld. lei la zece luni 2021, cât tot anul trecut. În cinci ani, businessul local s-a dublat

Autor: Cristina Roşca 25.11.2021

„Cu perseverenţă, România a crescut în aceşti 10 ani (de prezenţă a De’Longhi pe plan local - n.red.), devenind cea mai mare unitate industrială din De'Longhi Group, atât ca volum, dar mai ales ca nivel tehnologic şi de complexitate. „Made in Romania“ este o etichetă de prestigiu“, spune Carmen Petcu, general manager al De'Longhi România pe zona de producţie.

Grupul italian De’Longhi, care a început producţia de espressoare de cafea pe plan local în 2013 la Jucu, judeţul Cluj, a obţinut în primele zece luni din acest an o cifră de afaceri de aproape 1,6 mld. lei (320 mil. euro), similară celei realizate la nivelul întregului an 2020, semn că pandemia de COVID-19 continuă să îşi pună amprenta în mod pozitiv asupra businessului de electro-IT. În ultimul an şi jumătate, oamenii au stat acasă mai mult ca oricând şi au investit în a-şi dota locuinţele cu bunuri de folosinţă îndelungată, fie ele electronice sau electrocasnice. Atât producătorii, cât şi retailerii de electro-IT din România şi din lume au ieşit avantajaţi din această criză sanitară devenită şi economică, deşi estimările iniţiale erau pesimiste.

În cazul De’Longhi, anul 2020 a fost cel mai bun din istoria companiei pe plan local, cifra de afaceri crescând cu o treime. Totuşi, avansul a venit şi pe fondul integrării unei noi fabrici pe aceeaşi unitate administrativă. Facilitatea principală de producţie de la Jucu, judeţul Cluj, realizează espressoare şi blendere. În 2020, la început, grupul a cumpărat o fabrică ce realiza componente pentru Samsung şi a demarat în Bihor producţia de componente şi electrocasnice mici.