De’Longhi a produs espressoare şi blendere în valoare de 1,6 mld. lei în primele zece luni din 2021, cât tot anul trecut. „Pentru De’Longhi Group, România a devenit un reper inconturnabil al strategiei de dezvoltare şi creştere.“

Autor: Cristina Roşca 25.11.2021

Grupul italian De’Longhi, ce deţine local două fabrici în judeţele Cluj şi Bihor, unde produce espressoare şi blen­dere, a obţinut în primele zece luni din acest an o cifră de afaceri de aproape 1,6 mld. lei (320 mil. euro), si­milară celei realizate la nivelul întregului an 2020.

Compa­nia îşi continuă astfel trendul ascendent susţinut de pandemia de COVID-19 care a ajutat întreaga piaţă de electro-IT să crească. În ultimul an şi jumătate, oamenii au stat acasă mai mult ca oricând şi au investit în a-şi dota lo­cuin­ţele cu bunuri de folosinţă îndelungată, fie ele electro­nice sau electrocasnice.

Din estimările ZF, pe baza rezultatelor din primele zece luni, anul acesta businessul se va apropia de 1,8 mld. lei, ceea ce înseamnă o dublare a cifrei de afaceri în cinci ani. În ceea ce priveşte EBTIDA, în perioada ianuarie-oc­tom­brie 2021 acesta a fost de 75,2 mil. lei, echi­valentul unei marje de 4,72%, conform datelor oferite de com­panie. În 2020 marja EBITDA a fost de 10%.

„Cu perseverenţă, România a crescut în aceşti 10 ani (de prezenţă a De’Longhi pe plan local ñ n.red.), devenind cea mai mare unitate industrială din De’Longhi Group, atât ca volum, dar mai ales ca nivel tehnologic şi de complexitate. „Made in Romania“ este o etichetă de prestigiu“, spune Carmen Petcu este general manager al De’Longhi România pe zona de producţie.