O nouă generaţie de chiriaşi - băcănii, curăţătorii, brutării, patiserii - se aşază la parterul blocurilor noi. „Se dezvoltă retailul micilor antreprenori pricepuţi în a face pâine, cafea, gourmet food“

Autor: Alina-Elena Vasiliu 26.11.2021

♦ La baza acestei noi generaţii de chiriaşi stă, în primul rând, nevoia de diversificare a ofertei comerciale, aceste nume fiind folosite şi ca pârghii de promovare a rezidenţialului şi de vânzare a locuinţelor ♦ Mai mult, aceşti chiriaşi vin şi cu o flexibilitate mai mare pentru suprafaţa necesară, spre deosebire de retailul modern, care are formate standard.

Magazine şi servicii noi, al­te­le decât clasicul Mega Image, încep să populeze par­terul ansamblurilor re­­zi­­denţiale care se cons­tru­iesc în ultima perioadă în Bu­cureşti. Ferma Gruiu, ANA Pan, Imacoolat, Mai mult decât un dulce, Zoomserie sunt numai câteva nume care schim­bă faţa retailului de la parterul blocurilor.

„Este oarecum firesc să beneficiem şi de alt gen de magazine în zone rezidenţiale, adică magazine specializate pe anumite ca­te­gorii, care acoperă nevoi şi ocazii de con­sum zilnice, precum măcelării, mezelării, bă­cănii, coffee shops, cofetării, patiserii, bru­tării. Şi încă mai este loc pentru alte con­cepte care ori nu au apărut încă pe piaţă, ori sunt în faze timide de dezvoltare“, spune Cătălina Aldea, retail expert consultant şi ma­naging partner la Aldea Consulting Vision.