ZF Ecosistemul Marketplace. Marius Banga, fondator al companiei Maranc: Am ajuns la afaceri de 3 mil. lei în 2020, de la 800.000 lei în 2019. Anul acesta estimăm o creştere de peste 30%. În doi ani, cel târziu, o să avem şi propriile magazine în oraşele mari din ţară, unde avem un număr mai mare de clienţi

Autor: Alexandra Cepăreanu 02.12.2021

Compania românească Maranc, ce comercializează produse şi accesorii profesionale pentru bucătărie, a încheiat anul 2020 cu afaceri de aproximativ 3 milioane de lei, în creştere cu peste 270% faţă de anul 2019, când pandemia nu făcuse schimbări la nivelul consumatorilor şi al pieţei în general. Pentru finalul anului 2021, reprezentanţii companiei estimează o creştere de peste 30% a cifrei de afaceri.

„În 2019, compania a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 800.000 lei. În 2020, cifra de afaceri a ajuns la circa 3 milioane de lei, iar anul acesta atingem pragul de 4 mil. lei. Comercializăm o gamă variată de produse şi accesorii profesionale pentru bucătărie, în special cuţite şi produse adiacente acestora, precum geantă, tocător, soluţii pentru ascuţit. Produsele sunt destinate atât bucătarilor profesionişti, cât şi celor pasionaţi de bucătărie sau celor care doresc produse de calitate pentru uz casnic“, a spus Marius Banga, fondator al companiei Maranc, în cadrul celei mai recente emisiuni ZF Ecosistemul Marketplace.

Antreprenorul român a pus bazele companiei Maranc în 2017, când a început activitatea pe platforma Amazon. În 2018, Marius Banga a decis să renunţe la prezenţa pe platforma Amazon şi a venit în România, unde a deschis un depozit la Roman, judeţul Neamţ, un birou la Bucureşti şi unul la Arad. De asemenea, în cadrul companiei lucrează în prezent cinci persoane.

În prezent, compania Maranc îşi vinde produsele şi accesoriile de bucătărie atât în mediul offline, prin intermediul retailerilor de profil, dar şi în mediul online, atât pe site-ul propriu, cât şi pe platforma eMAG Market­place, dar şi pe alte market­placeuri active pe piaţa locală.

„Vindem online pe site-ul propriu şi pe marketplace-uri, iar în mediul fizic avem cola­boratori care vând produsele noastre la ei în locaţii, spre exemplu, în băcănii sau magazine de­dicate acestor pro­duse.“

În prezent, circa 20% din cifra de afaceri a companiei româneşti este generată de prezenţa pe diferite platforme marketplace, însă cea mai importantă dintre acestea este platforma eMAG, a adăugat Marius Banga.

„Prezenţa pe platforma Market­place ne-a ajutat foarte mult, pentru că totul se comisionează la tranzacţie, totul e foarte simplu şi uşor de folosit, oferă vizibilitate în piaţă, trebuie doar să ai o firmă sau o formă juridică pentru a-ţi face contul pe site.“

Momentan, compania nu deţine propriile magazine fizice, însă reprezentanţii Maranc au în plan deschiderea a cel puţin o locaţie proprie în cel mult doi ani. „În doi ani cel târziu o să avem şi propriile magazine în oraşe mai mari din ţară, unde avem un număr mai mare de clienţi.

Spre exemplu, odată cu pandemia a crescut numărul de comenzi din zonele rurale, pentru că din oraşele mari înregistram comenzi şi înainte de pandemie, dar în urma acestei crize cam toată lumea a început să comande online.“

Anul trecut, compania românească a înregistrat o creştere între 8% şi 10% în ceea ce priveşte vânzările, mai ales cele înregistrate în mediul online, având în vedere tranziţia consumatorilor spre acest canal de vânzare, în urma contextului pandemic.

„Fiind preponderent activi în online, pandemia nu ne-a afectat. Ne-au afectat puţin problemele din sectorul HoReCa, unde avem colaboratori, precum restaurante, cafenele de specialitate, care nu au mai achiziţionat accesorii şi produse pentru bucătărie, dar altfel noi nu am simţit că a fost pandemie.“

În momentul de faţă, Maranc înregistrează un număr de peste 150 de produse şi accesorii dedicate zonei de bucătărie. De asemenea, brandul românesc a avut contact şi cu piaţa din Bulgaria, tot prin intermediul eMAG Marketplace, şi are în plan să reia colaborarea.

„Vrem să reluăm activitatea pe platforma eMAG Marketplace din Bulgaria pentru că este o oportunitate şi cu siguranţă vom avea vânzări şi comenzi.“

Planurile antreprenorului român mai vizează şi extinderea gamei de produse, cu noi produse şi accesorii dedicate zonei de bucătărie.

„Noi am început stocul cu o gamă largă de cuţite şi în timp am dezvoltat şi zona de accesorii pentru că am observat că sunt căutate, iar rata de revenire a clienţilor este foarte mare. Iar anul viitor vrem să aducem o gamă nouă de produse precum tigăi, oale.“

Una dintre provocările cu care se confruntă reprezentanţii companiei Maranc este reprezentată de stocurile de produse, a mai menţionat Marius Banga.

„Încercăm să avem toate produsele pe stoc pentru că avem şi o politică de livrare a comenzilor foarte rapidă. De obicei în ultimele trei luni din an este mai aglomerat şi pot apărea întârzieri la transportatori, dar în general este totul bine şi nu am avut provocări foarte mari.“