Afaceri de la zero cu iz românesc. 50 de afaceri de la zero născute şi crescute de antreprenori pentru România la 103 de ani
♦ Toate ideile lor vorbesc despre acelaşi lucru – business nu înseamnă să dai la o parte tradiţia şi să te poziţionezi în miezul globalizării. Poţi face business punând istoria şi dragul de casă pe primul loc.
Fiecare poveste din spatele unei afaceri de la zero are ceva aparte. Niciuna nu e leită alteia, iar asta am învăţat din doi ani şi jumătate de căutări şi întâlniri care au stat temelie pentru proiectul demarat de Ziarul Financiar în mai 2019. La aniversarea de 103 ani a României, ne-am aplecat atenţia asupra celor care au făcut din autentic un scop în sine, iar din promovarea României misiune.
De la afaceri care şi-au pus brandul unei regiuni istorice sau geografice în nume (Made with Joy în Transylvania, Danube Footwear, Viscri 32), la români care s-au întors în ţară ca să aducă mai aproape de oraş gustul produselor şi reţetele de la ţară (FermierBun sau Sat pentru oraş), de la platforme care adună locuri de cazare, obiceiuri şi tradiţii româneşti (Localm, Travlocals.com) la designeri sau ateliere care creează obiecte cu însemne româneşti (Chic Bijoux, Peyo Handmade, ColorEscu, Aceeaşi Mărie, Urzeală), până la proiecte care îşi propun să pună în valoare obiective turistice din România, locuri şi oameni (Craft Laser, Moara de hârtie) şi magazine care strâng produse handmade din toate zonele ţării (My Romanian Store), sunt toate afaceri care, mai ales într-o zi precum 1 Decembrie, scot România din anonimat atunci când vine vorba de business la prima generaţie.
Unii au plecat de la gustul copilăriei şi al sărbătorilor atunci când au ales să se lanseze în business (Cozonacul.ro, GourmeTradiţional, Tăiţei Grădinăreşti), în vreme ce alţii au ales să resusciteze tradiţii locale, pentru a nu le lăsa să se piardă în timp (Made with love Romania, Sigo, eGrătare). Au adus România în casele lor, apoi, prin fiecare client, au purtat însemnătatea tradiţiilor în casele celor care le-au achiziţionat produsele (Lada de Zestre, Durbane Urbane, Pasiune şi Tradiţie, Şezi).
În final, toate ideile lor vorbesc despre acelaşi lucru – business nu înseamnă să dai la o parte tradiţia şi să te poziţionezi în miezul globalizării. Poţi face business punând istoria şi dragul de casă pe primul loc.
Delicii de odinioară
Delicii de odinioară
Casa străbunicului
Casa străbunicului
Atelierul de pânză
Atelierul de pânză
Aceeaşi Mărie
Aceeaşi Mărie
Şezi
Şezi
Localm
Localm
Magnetella
Magnetella
Pater
Pater
Made With Love Romania
Made With Love Romania
Sigo
Sigo
Vedeţi mai jos lista cu cele 50 de Afaceri de la zero cu iz românesc
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.