ZF Top 100 cele mai valoroase companii. Cele 3.600 de hipermarketuri şi supermarketuri valorează peste 50 mld. lei. Toate reţelele sunt evaluate în creştere în vreme de pandemie. Ritmul de creştere variază de la 5 la 17%

Autor: Cristina Roşca 05.12.2021

Cele mai valoroase nouă reţele de comerţ modern din România, com­pa­niile care operează lanţu­ri­le de super­marketuri, hiper­mar­ke­turi, ma­ga­zine de dis­count, pro­ximitate mo­dernă sau cash & carry, sunt eva­lua­te la 52 mld. lei, respectiv peste 10 mld. euro, arată calculele ZF.

Este primul an când valoa­rea cumulată a celor circa 3.600 de supermarketuri şi hipermarketuri de pe plan local sare de acest prag, arată cea mai recentă ediţie a ca­ta­lo­gu­lui Top 100 cele mai valo­roase com­panii din România. Acesta este cel mai longeviv produs al ZF, realizat încă din 2006, de la prima ediţie, alături de BT Capital Partners.

În ultimii cinci ani, în proiect s-a alăturat şi compania de evaluare şi consultanţă Veridio.

Este interesant de remarcat că în ediţia din acest an, ce are la bază rezultatele financiare din 2020, primul an de pandemie, toate businessurile din comerţul alimentar local sunt evaluate în urcare, ritmul de creştere variind între 5 şi 17%.

Kaufland, Lidl şi grupul Carrefour sunt cele mai valoroase trei reşele de comerş alimentar din România.