Ce oportunităţi văd managerii români în economie pentru perioada următoare: creşterea cererii în domeniul lor de activitate şi diversificarea se află în top

Autor: Alina-Elena Vasiliu 03.12.2021

♦ Între oportunităţi se mai regăsesc şi digitalizarea, expansiunea pe pieţele internaţionale, inovarea şi chiar falimentul competitorilor.

Creşterea cererii în domeniul în care activează, diversificarea activităţii şi a produselor, investiţiile şi fondurile europene, alături de banii promişi prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă sunt principalele oportu­nităţi pe care le identifică în perioada urmă­toare managerii care au răspuns celui mai recent chestionar Confidex, realizat de Impetum Group. Între oportunităţi se mai regăsesc şi digi­talizarea, expansiunea pe pieţele inter­naţionale, inovarea şi chiar falimentul competitorilor. În acelaşi timp, 12% dintre executivi şi antre­pre­nori nu văd nicio oportunitate la orizont.

„Comparativ cu ediţiile anterioare ale studiului, avem o ierarhie a oportunităţilor identificate de manageri: domeniile în care activează anumite companii au cunoscut creşteri importante, a crescut cererea pentru produsele pe care le aveau; alte companii au profitat de această perioadă pentru a-şi diversifica gama de produse sau a se extinde pe alte pieţe; PNRR şi celelalte fonduri europene reprezintă de asemenea o oportunitate importantă pentru companii în perioada următoare“, spun reprezentanţii Confidex.

Indicele Confidex, un indicator iniţiat de grupul Impetum pentru a măsura încrederea managerilor ro­mâni în economie, a ajuns la 41 con­form ultimelor studii, o scădere abruptă de la 47 la ediţia anterioară.