Ministerul Transporturilor vrea să implementeze şi pe DN6 Bucureşti-Alexandria sistemul cu două benzi pe sens, alternativ, după modelul DN2

Autor: Bogdan Alecu 06.12.2021

În aşteptarea unei autostrăzi sau a unui drum expres, pe ruta Bucureşti-Alexandria Ministerul Transporturilor a demarat în toamna anului 2020 o operaţune de lărgire a drumului cu un acostament – care ulterior va deveni o a treia bandă care va fi utilizată alternativ, în sistemul 2 plus 1 benzi de rulare, cum este implementat pe DN2.

„Conform expertizei tehnice, care are la bază valorile de trafic actuale, s-a stabilit că drumul se încadrează în clasa tehnică III şi că sporirea capacităţii şi siguranţei circulaţiei într-o primă etapă o constituie extinderea platformei la 12,00 m cu un acostament consolidat, păstrând partea carosabilă la 7,00 m. În ceea ce priveşte sistemul de benzi alternative 2 plus 1, normele de proiectare sunt în curs de avizare. Din perspectiva datelor înregistrate de Siguranţa Circulaţiei – IPJ -Serviciul Rutier sistemul de benzi alternative 2 plus 1 executat pe DN 2 prin proiectul pilot s-a dovedit a fi eficient“, au spus reprezentanţii Ministerului Transporturilor.

Potrivit datelor ZF, pe traseul de 90 km dintre Bucureşti şi Alexandria urmează a fi lăţit drumul pe un total de 9 km pe tronsoane de circa 3 km. Primul este finalizat între Vităneşti şi Alexandria iar al doilea este între Vităneşti şi Văceni, o zonă în care au avut loc numeroase accidente grave.

„Pe drumul naţional DN6 se desfăşoară lucrări de îmbunătăţire a condiţiilor de circulaţie care constau într-o lărgire a platformei drumului de la 8,00 m la 13,00 m (benzi de circulaţie 2 x 3,50 m, acostamente consolidate 2x1,50 m, umăr taluze 2x1,00 m). I.P.J. Teleorman a trimis către S.D.N. Alexandria o adresă oficială prin care a solicitat identificarea unor soluţii pentru fluidizarea traficului rutier şi evitarea blocajelor şi a accidentelor. În acest sens, CNAIR a elaborat şi a iniţiat o documentaţie de sporire a siguranţei circulaţiei aferente indicativului 117- eliminare puncte periculoase din AND554-2002 precum şi întocmirea unei expertize Tehnice. Astfel întâi este vizată extinderea zonei asfaltice, iar ulterior va fi reorganizată circulaţia cu 2 benzi pe sens, alternativ.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat în mai 2021 licitaţia pentru drumul de mare viteză care va lega Bucureştiul de Alexandria. De o autostradă sau drum expres care să lege Alexandria de Bucureşti se discută din 2004 iar proiectul a fost promis de mai multe guvernări, însă subiectul a fost politizat excesiv şi abandonat de fiecare dată, iar abia anul acesta s-au făcut primii paşi în această direcţie.

Drumul Naţional 6 Bucureşti – Alexandria este unul dintre cele mai aglomerate din ţară, cu un nivel de trafic de peste 30.000-40.000 de maşini pe zi, valori comparabile cu cele ale DN1.

Cătălin Drulă, fostul ministru al transporturilor, declara în mai 2021 faptul că drumul naţional actual DN6 este de mult depăşit în termeni de capacitate, traficul fiind de zeci de mii de vehicule pe zi. În plus, ca toate drumurile noastre naţionale, străbate foarte multe localităţi. Licitaţia este bazată pe noul model de caiet de sarcini dezvoltat în iarnă de CNAIR. Din contract, va rezulta un „preliminary design“, o documentaţie cu un nivel de detaliu apropiat de un proiect tehnic, dar care totuşi va lăsa libertate constructorilor să vină cu soluţii inovatoare şi să facă ajustări tehnologice pe design.

Singurele îmbunătăţiri realizate pe DN6 au fost reprezentate de centura de nord a Alexandriei, finalizată în 2012 şi centura oraşului Mihăileşti, Giurgiu, finalizată după 10 ani.

Tot pe traseul DN6 CNAIR a reluat procedura pentru modernizarea drumului din Olt, abandonată în urmă cu aproape opt ani, iar mai departe va fi construit un drum expres de la Craiova la Lugoj. „Pe acelaşi model de caiet de sarcini, aşa cum am promis în martie, vom lansa foarte curând licitaţia pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova - Lugoj cu o lungime de 250 de km“, a spus fostul ministru al transporturilor. Astfel Craiova şi uzina Ford vor avea drum direct spre Europa de Vest.