ZF IT Generation. Start-up-ul local Smarthuts a încheiat o rundă de finanţare în valoare de peste 190.000 euro. Următoarea rundă de finanţare este prognozată pentru a doua jumătate a anului viitor, suma ţintită fiind de peste 500.000 euro.

Autor: Ioana Nita 06.12.2021

Start-up-ul local Smarthuts, care a dezvoltat o soluţie software ce ajută la gestionarea activităţii echipelor de pe teren, a încheiat vineri campania de strângere de fonduri de pe platforma de equity SeedBlink.com, în care a reuşit să atragă 150.500 euro de la 40 de investitori.

Campania de pe SeedBlink face parte dintr-o rundă de finanţare totală de 190.500, din care 40.000 euro au fost subscrişi de investitorii care deja susţineau proiectul de dinainte - Liviu Munteanu, Mihai Guran şi Ştefan Botezatu.

Finanţarea atrasă va ajuta echipa Smarthuts să atragă mai mulţi clienţi în portofoliu, banii urmând a fi utilizaţi cu precădere pentru marketing, vânzări şi branding. Totodată, investiţia recentă va permite şi extinderea start-up-ului într-un ritm mai accelerat atât în regiune, cât şi în alte ţări din Europa de Vest.

Soluţia Smarthuts se adresează companiilor cu efective între 10 şi 250 de angajaţi, care prestează servicii cu echipe în teren, precum cele de întreţinere şi reparaţii, instalări şi mentenanţă IT, instalaţii, echipamente, curăţenie, întreţinere de spaţii verzi, soluţia putând fi adaptată pentru numeroase alte domenii, spre exemplu, servicii medicale mobile sau managementul flotelor.

Soluţia, lansată oficial în ianuarie anul trecut, este folosită deja de către 22 de companii din diferite industrii, cu precădere firme care asigură mentenanţă în diverse domenii. Printre clienţi se numără companii mari precum Helinick, Dacris şi AFI.

Echipa Smarthuts şi-a stabilit deja ca obiectiv ca runda următoare de investiţii să aibă loc în  a doua jumătate a anului viitor, suma suma vizată fiind de peste 500.000 euro, în condiţiile în care start-up-ul vrea să atace în 2022 şi piaţa din Marea Britanie.

„Următoarea rundă ar trebui să fie curpinsă între 500.000-600.000 euro şi 700.000- 800.000 euro, în funcţie de rezultatele pe care le vom prezenta până la runda respectivă. Suma este conform prognozei pe care o avem acum, ea conţine o componentă foarte puternică de marketing, adică minim 60% de marketing, branding şi efortul de susţinere a efortului de vânzare. Însă această sumă are şi o componentă de dezvoltare, cumva de pregătire a prezenţei pe internet, ţinta noastră finală fiind prezenţa aproape exclusivă şi vânzarea şi promovarea soluţiei aproape exclusiv prin internet. Soluţia este SaaS, aşa că are un potenţial de creştere foarte mare. Tot ce trebuie facem noi este să ajungem la clienţii ţintă”, a declarat la finalul lunii noiembrie Cristian Dragomir, cofondator Smarthuts, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.