Producătorii de medicamente văd dezvoltarea în exportul produselor. „Noi, dacă nu ieşeam în piaţa internaţională, nu mai existam“

Autor: Georgiana Mihalache 06.12.2021

♦ În cazul unor fabrici locale de medicamente, chiar şi 90% din producţie merg peste graniţe ♦ Producătorii care n-au mizat până acum pe export caută să întărească poziţia companiilor pe pieţele internaţionale.

Exportul de medicamente este o soluţie de dezvoltare la care încep să se uite din ce în ce mai mulţi producători locali, care mizează pe vânzările din afara graniţelor pentru a creşte businessul. Iar procentele aduse de export la vânzările totale în cazul marilor fabrici variază de la 25% la 50%, ceea ce se traduce în sute de milioane de lei, din calculele ZF.

„Ne dorim să ne extindem în afara graniţelor, în primul rând prin producţia proprie de suplimente alimentare şi medicamente. Ne propunem ca la începutul anului viitor să începem colaborări cu distribuitori din ţări europene precum Spania, Franţa, Rusia, Croaţia şi vom încerca să pătrundem chiar şi în SUA şi Orientul Mijlociu. Considerăm că este un potenţial mare de dezvoltare în această direcţie, având în vedere că avem produse de o calitate foarte bună, cu formule interesante“, a transmis recent Mihai Miron, preşedintele Ropharma, unul dintre cele mai mari grupuri farmaceutice din România. Ropharma are activitate în tot lanţul farmaceutic, de la producţie la distribuţie şi retail.