Top 100 cele mai valoroase companii 2021. Locul 12: Kaufland România SCS
Retailerul german Kaufland, al doilea cel mai puternic jucător din comerţul local după cifra de afaceri din 2020, a accelerat expansiunea în acest an când şi-a setat un buget de investiţii de 375 de milioane de euro, un nivel maxim istoric pentru piaţa locală şi cu 25% mai mare ca în anul anterior.
Astfel, nemţii au aproape 150 de hipermarketuri cu preţuri mici în România şi văd potenţial pentru mai bine de 200 de unităţi.
Compania pariază pe deschideri de magazine noi în oraşele mici, de circa 20.000 de locuitori, în special atenţia fiind îndreptată către regiunile Muntenia şi Transilvania. Nemţii nu exclud însă nici alte localităţi, cum ar fi Bucureştiul.
„De la debutul pandemiei şi până în prezent, nu numai că am continuat să investim, ci am avut cele mai mari bugete din ultimii 16 ani. Anul acesta am alocat 375 de milioane de euro în extindere, modernizare, remodelare şi optimizare logistică. Vom deschide până la finalul anului financiar cel puţin 10 magazine, toate dotate cu infrastructuri complete de reciclare şi staţii pentru încărcarea maşinilor electrice. Menţinem ritmul şi pe viitor“, spune Marco Hössl, CEO al Kaufland România şi Moldova.
Nemţii preferă să cumpere terenurile şi să dezvolte magazine proprii de la zero. Sunt însă prezenţi şi cu chirie într-un mall la Sibiu şi într-un ansamblu rezidenţial la Cluj-Napoca.
Deschiderea de noi magazine reprezintă şi o modalitate pentru retaileri să îşi menţină businessul pe un trend ascendent.
În 2020, Kaufland a obţinut afaceri de 12,8 mld. lei, în urcare cu peste 8% faţă de anul anterior. Spre comparaţie, consumul în ansamblul său a crescut cu 2,2% în primul an de pandemie.
În ediţia din acest an a topului celor mai valoroase 100 de companii din România, evaluarea Kaufland a crescut aproape în ritm cu businessul (9%), până la 2,3 miliarde de euro, valoare ce poziţionează reţeaua germană pe primul loc în comerţul alimentar local.