ZF 15 minute cu un antreprenor. Fondatoarele Mio Bio: Continuăm trendul ascendent, sperăm ca şi anul viitor să avem un avans al veniturilor. MioBio Cosmetics, compania care administrează magazinul de produse cosmetice din Bucureşti, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 2,1 mil. lei, plus 16% faţă de anul anterior

Autor: Miruna Diaconu 07.12.2021

Fondatoarele Mio Bio, Alma Rusu şi Ioana Păun, spun că businessul pe care îl administrează şi-a continuat trendul ascendent şi astfel vor încheia anul 2021 cu un avans al afacerilor.  Mai mult, şi pentru anul viitor se aşteaptă la o creştere a veniturilor.

Mio Bio este un retailer de produse cosmetice şi de îngrijire, un business pornit în 2009, care operează atât un ma­gazin fizic, cât şi unul online. Totodată, antre­pre­noarele se ocupă şi de distri­buţia pro­du­selor din portofoliu către alţi retaileri. Businessul a fost fon­dat în urmă cu 12 ani, şi primul a fost magazinul fizic din Bucureşti, care există şi în pre­zent. Fondatoarele brandului, Alma Rusu şi Ioana Păun, două prietene, au renunţat la joburile din domeniul bancar pentru a-şi deschide un business în zona de bio/eco, în care să se regăsească atât branduri globale, de nişă, cât şi româneşti.

„Am început de la zero, cu şase branduri, iar astăzi avem 50 de mărci în portofoliu. Noi ne împărţim atribuţiile în business, eu mă ocup de o parte, iar Ioana de o alta. Am decis să rămânem la un singur magazin fizic pentru că businessul se bazează foarte mult şi pe partea de distribuţie şi nu s-ar justifica (expansiunea proprie - n.red.).  Produsele noastre sunt în momentul de faţă în circa 50 de magazine fizice şi cam în tot atâtea magazine online“, spune Alma Rusu, cofon­datoare al brandului Mio Bio, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum facem economia să funcţioneze în continuare, un proiect realizat de Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Cu toate că pandemia a avut un efect negativ asupra multor businessuri, retailerul de cosmetice s-a aflat printre câştigătorii acestei crize în contextul în care anul trecut a înregistrat un avans de 16% al veniturilor, având o cifră de afaceri de 2,1 mil. lei, conform datelor Ministerului de Finanţe.

„Suntem de partea celor care au avut noroc. De-a lungul anilor, interesul a crescut pentru îngrijirea naturală, pentru produsele organice, zero waste. În plus, am avut şi o poziţie foarte bună. Totodată, online-ul a crescut foarte mult“, spune Ioana Păun. Magazinul MioBio este poziţionat în zona Piaţa Romană din Capitală, în acelaşi spaţiu de mai bine de un deceniu.

Ioana Păun precizează că această creştere a vânzărilor din online nu le va determina pe cele două antreprenoare să treacă exclusiv în mediul virtual, pentru că astfel s-ar pierde interacţiunea fizică a businessului. „S-ar duce sufletul businessului“, spune ea.

Brandurile cu care au început businessul cele două fondatoare ale Mio Bio există şi în prezent în portofoliul companiei, însă pe parcursul anilor, acestora li s-au mai adăugat şi alte nume. În ultimii ani, din ce în ce mai multe branduri româneşti de cosmetice au apărut, ceea ce le-a determinat pe cele două antreprenoare să listeze bunurile anumitor producători români şi în magazinul propriu.

„Avem din ce în ce mai multe cereri pentru produsele româneşti, se simte o creştere a interesului. Comparativ cu perioada 2018-2020, acum avem clar mai multe cereri. Sunt clienţi care vin şi caută doar produse româneşti. Sunt şi alţii care nu caută ceva anume. Însă avem şi oameni care preferă brandurile cu tradiţie, care au o istorie în spate“, explică Alma Rusu.

De asemenea, un trend pe care l-au observat în ultimii ani cele două antreprenoare, dar pe care pandemia l-a accentuat, a fost preferinţa mai mare a clienţilor pentru produsele de îngrijire a tenului în detrimentul celor de machiaj.

„Am observat, mai ales anul trecut, o scădere a vânzărilor pe partea de make-up şi clar o creştere pe partea de îngrijire. Nici masca nu ne-a ajutat, tenul s-a schimbat, s-a sensibilizat, astfel încât a crescut cererea pentru seruri, pentru produse pentru ten sensibil, chiar şi pentru produse pentru impurităţi, antiacneice“, precizează Ioana Păun.

Cu toate că piaţa locală se confruntă cu o serie de crize pe mai multe paliere, iar anul 2022 se anunţă a fi unul dificil prin prisma problemelor economice previzionate, cele două fondatoare se arată optimiste pentru anul ce stă să vină. Ele recunosc însă că businessul nu va fi imun la situaţia macroeconomică.