(P) Conţinutul digital, vector de creştere a economiei moderne

Autor: Publicitate 08.12.2021

Ecosistemele de conţinut digital, incluzând muzică, ştiri, educaţie, gaming şi streaming video, continuă să crească în mod accelerat, în ton cu ultimele tendinţe în comportamentul consumatorilor. Ca promotor al transformării digitale, Ness oferă servicii complexe partenerilor săi din domeniul media, prin utilizarea de tehnologii moderne, construirea portofoliilor de proprietate intelectuală şi livrarea de produse media spectaculoase către utilizatorii finali.

Primele contacte cu companii de referinţă din Silicon Valley pentru construirea unui centru de dezvoltare european, care să deservească apetitul pentru media a zeci de milioane de utilizatori finali, au avut loc acum mai bine de 7 ani. Poziţia unică a oraşului Iaşi ca centru educaţional de tradiţie în domeniul tehnologiei informaţiei a fost pusă în valoare în cadrul Ness de abilitatea de gestionare a produselor, de elaborare si implementare a foilor de parcurs multianuale, de atragere şi susţinere a forţei de muncă înalt calificată. Structura organizaţională agilă pe care am construit-o ne-a permis apoi extinderea către noi pieţe şi proiecte. Astfel, la sfârşitul anului 2021, doar în cadrul Centrului de Excelenţă în Media, lucrează mai bine de 100 de ingineri software ieşeni împreună cu colegii şi partenerii noştri împrăştiaţi pe patru continente.

În ultimii doi ani un factor cheie care a influenţat comportamentul consumatorilor de conţinut digital a fost pandemia de SARS-COV-2. Oamenii au căutat un grad suplimentar de libertate în mediul on-line, cu precădere în reţelele sociale şi pe platformele cu conţinut media şi de divertisment. Studiile de piaţă ne arată că în 2020, în medie pe zi, un adult din America de Nord sau din Europa a petrecut în total, peste 13 ore pe zi on-line, ceea ce reprezintă o creştere bruscă, de peste 10% faţă de anul precedent, ceea ce a pus o presiune semnificativă asupra furnizorilor de conţinut digital.

Pe de altă parte, industria evoluează în mod natural către tehnologii sau concepte precum criptomonede, NFT-uri, live streaming, e-sports sau metaverse. Acestea generează grade suplimentare de complexitate în execuţia şi implementarea proiectelor, deoarece pe măsură ce gradul de integrare şi dezvoltare creşte, barierele tradiţionale între dispozitive, creatori de conţinut şi furnizori de platforme digitale devin insesizabile.

Industria de media şi divertisment reprezintă unul din cele patru domenii cheie în care se concentrează activitatea Ness la nivel global, celelalte fiind serviciile financiare, producţie şi transport, tehnologie şi furnizori independenţi de software (ISV). Ness România este principalul pilon pentru livrarea serviciilor către clienţii media, centrul din Iaşi fiind locul unde s-a cristalizat primul centru de excelenţă regional din cadrul companiei. Ulterior, acest centru s-a extins la nivel global, deservind 10 clienţi internaţionali şi reunind în prezent peste 220 de profesionişti din România, Slovacia, India şi Statele Unite. 

Anvergura globală oferă companiei Ness un avantaj competitiv puternic în livrarea de  servicii complete de consultanţă, business, tehnologie şi implementare. Horia Popa, AVP Media & Entertainment, ne-a împărtăşit viziunea sa: “Ţinem foarte mult la ideea de parteneriat şi ne dorim să fim un one-stop shop pentru clienţii de media, inovaţia jucând un rol fundamental în acest demers. Nu de puţine ori am venit cu soluţii pentru probleme de business care nu făceau parte din scopul contractual de lucru, dar care au adus beneficii semnificative clienţilor noştri. Această abordare a consolidat parteneriatele existente şi a generat unele noi, rezultând relaţii de colaborare care se întind pe ani de zile.”

În acest domeniu variat şi extins putem reliefa doar câteva direcţii generale ale soluţiilor livrate clienţilor din portofoliu: scalabilitate şi rezilienţă prin folosirea soluţiilor cloud, decuplarea soluţiei software de un hardware specific, design şi experienţă centrate în jurul utilizatorului final, capabilităţi analitice avansate şi de înţelegere a utilizatorilor, precum şi folosirea extensivă a automatizării şi a inteligenţei artificiale.

Ne axăm pe necesităţile de business ale clienţilor, luând în calcul specificităţi legale, geografice, tehnologice, precum şi elemente nuanţate ce ţin de cultura organizaţională şi aspiraţiile acestora. Clienţii noştri beneficiază de experienţa pe care am acumulat-o în cadrul celor cinci practici globale de tehnologie existente în Ness: Cloud Engineering, Data & Analytics, Experience Design, Intelligent Engineering şi Salesforce. Parteneriate strategice cu Amazon AWS, Microsoft Azure, Confluent, Salesforce si Snowflake dovedesc implicarea şi expertiza noastră. Pentru proiectele de media sunt necesare desigur elemente bine-cunoscute ca programarea front-end, back-end, pe platforme mobile şi proiectarea experienţei utilizatorilor. Ingredientul magic este însă expertiza specifică industriei, care ne ajută să abordăm eficient şi cu încredere funcţionalităţi precum live streaming, video playere native şi cross-platform, encoding şi decoding, optimizări de performanţă, integrări cu alte platforme din ecosistem.

IT-ul în România este ofertant şi atractiv, aşa că dorim să transmitem celor interesaţi că există oportunităţi indiferent de vârstă sau de nivelul de pregătire. În Ness avem colegi care în urma unei reconversii profesionale au făcut trecerea la IT după ce anterior activaseră 10-15 ani în domenii complet diferite. Bineînţeles că în astfel de cazuri pregătirea profesională nu poate fi decât la nivel de început, însă am apreciat mereu determinarea şi entuziasmul acolo unde le găsim. Suntem de părere că tehnologiile se pot învăţa, dar cu un caracter puternic vii doar de acasă.

Ness România are un program bianual pentru internship, în urma căruia o bună parte dintre participanţi ne devin colegi. Ulterior angajării, aceştia se specializează pe anumite arii, beneficiind de un program structurat de învăţare şi dezvoltare care include atât componente ce sprijină latura tehnică, precum şi cea de relaţii interpersonale, leadership şi management.

Cu o cifră de afaceri de peste 24 de milioane de Euro la finalul anului 2020, Ness România este prezentă pe piaţa IT încă din 1998, având două centre de dezvoltare, în Iaşi şi Timişoara, unde lucrează mai bine de 500 de angajaţi. Preconizând o creştere a numărului de angajaţi la peste 1000 în următorii 3 ani, Ness România rămâne unul dintre cei mai buni angajatori din ţară, oferind beneficii solide, oportunităţi de creştere profesională, colegi minunaţi şi oportunitatea de a lucra pentru mai mult de 20 de clienţi renumiţi din Statele Unite ale Americii, Europa si Asia.