ZF Produs în România, un proiect ZF susţinut de Masterbuild. Tiberiu Dăneţiu, Auchan România: Avem 20 de producători locali medii din zona agroalimentară cu care am creat filierele Auchan

Autor: Răzvan Botea 08.12.2021

În 2022, Auchan mizează pe deschiderea de noi formate de proximitate şi ultraproximitate, dar şi continuarea parteneriatului cu OMV Petrom.

Tiberiu Dăneţiu, directorul de marketing al Auchan România a spus, în cadrul emisiunii ZF Produs în România, că prin filierele Auchan, care aduc produse agroalimentare ale fermierilor români pe rafturile magazinelor Auchan, lucrează cu circa 20 de producători locali medii.

„Avem 16 filiere româneşti, circa 20 de producători locali medii cu care dezvoltăm. Am dezvoltat filiera de salate, lactate, mere, căpşuni. Avem din diverse zone ale României: Piteşti, Craiova, Timişoara, Constanţa, Făgăraş. Sunt o categorie de producători care au intrat în zone de afiliere“, a spus el la ZF Produs în România, o nouă emisiune a Ziarului Financiar, susţinută de Masterbuild.

În cadrul discuţiei, Tiberiu Dăneţiu a explicat ce sunt filierele Auchan: „Filierele sunt parteneriate cu producători agricoli şi agroalimentari din România, dar sunt şi internaţionale. Noi ne aşezăm la un drum lung împreună, definim nişte standarde de calitate, de la sămânţă la punerea pe raft. Avem o trasabilitate perfectă a tuturor etapelor de producţie, recepţie, vânzare.“

De asemenea, el a vorbit şi despre ponderea producătorilor locali în magazinele Auchan, care depăşeşte 90% din produsele agroalimentare.

„Cred că nu există producători mari sau medii cu care să nu lucrăm în momentul de faţă, pentru că 85% din furnizorii Auchan sunt din România. Pe partea de pieţe alimentare, peste 90% din aceste pieţe sunt produse româneşti. Ceea ce am lucrat noi cu precădere în ultimii 10 ani a fost să aducem micii şi mediii producători locali din jurul magazinelor noastre să devină furnizori constanţi ai magazinelor.“

Auchan România, unul dintre cei mai mari retaileri locali, cu o cifră de afaceri de 5,5 miliarde de lei în 2020, mizează în 2020 pe dezvoltarea magazinelor de proximitate şi pe continuarea proiectului MyAuchan în staţiile OMV Petrom.

„Am pus un accent deosebit în acest an şi anul trecut pe dezvoltarea digitală şi suntem într-un parteneriat cu OMV Petrom pentru proiectul comun MyAuchan din staţiile Petrom. Ne-am propus să modernizăm 100 de staţii pe an şi să aducem magazinele MyAuchan. Anul viitor vom continua această dezvoltare şi vom deschide noi formate, în general pe proximitate şi ultra-proximitate“, a mai spus executivul Auchan.