Afaceri de la zero. Adina Fîntână a recondiţionat o casă veche şi a transformat-o în La Fontaine, o unitate de cazare din Hunedoara, care primeşte turişti din toate colţurile lumii

Autor: Miruna Diaconu 09.12.2021

Ideea businessului a pornit în urmă cu 12 ani, când antreprenoarea şi soţul ei au găsit clădirea şi au dorit să o valorifice, însă lucrările au început câţiva ani mai târziu, iar din luna iulie a acestui an La Fontaine a găzduit primii turişti.

Adina Fîntână a recondiţionat o casă veche în stare avansată de degradare şi a transformat-o într-un loc în care turiştii se pot caza atunci când ajung în Hunedoara. La Fontaine a fost deschisă la sfârşitul lunii iulie, iar de atunci şi până în prezent, mulţi turişti străini  din aproape toate colţurile lumii i-au trecut pragul.

Ideea businessului a început în urmă cu 12 ani, când Adina Fîntână şi soţul său au găsit clădirea în care acum funcţionează unitatea de cazare şi au vrut să salveze vechea clădirea.

„Am cumpărat acea clădire şi nu am avut banii suficienţi pentru a face investiţia ca să putem merge mai departe. Ne-am gândit că singura şansă ar fi să accesăm fonduri europene. Am plecat de la această idee, am făcut proiectul, dar, din păcate, provocarea cea mai mare pe care am întâlnit-o a fost firma de consultanţă. Am ratat prima finanţare din această cauză, am reluat noi proiectul, am muncit eu şi soţul meu ca să putem depune proiectul. Între timp soţul meu a murit, a fost visul lui şi am fost pusă în situaţia de a merge mai departe cu acest proiect. Am reuşit să depun proiectul şi am primit şi finanţarea“, spune Adina Fîntână.

Investiţia totală în business a fost de 600.000 euro, dintre care 200.000 euro au repre­zentat fondurile europene. Pensiunea are 10 camere care pot acomoda circa 24 de turişti.

La momentul achiziţionării, clădirea se afla într-o stare avansată de degradare, iar tot ce s-a putut păstra au fost unii pereţi şi fundaţia, restul fiind recontruit, păstrând totuşi structura iniţială a construcţiei. Adina Fîntână a apelat la mai mulţi specialişti pentru a recondiţiona vechea casă astfel încât să fie păstrat stilul arhitectural pe care îl avea clădirea înainte.

La Fontaine a fost deschisă anul acesta, într-o perioadă marcată de pandemie, însă succesul nu s-a  lăsat aşteptat, iar de atunci şi până în prezent, gradul mediu de ocupare a fost de 80%, însă în lunile de vară, cele mai aglomerate pentru turism, unitatea de cazare a fost ocupată în proporţie de 100%, astfel că deşi exista cerere, aceasta nu putea fi onorată.  Miruna Diaconu

„În luna noiembrie ne aşteptam la o scădere a numărului de turişti, însă am avut un grad de ocupare de 80%, numărul turiştilor care au venit în vacanţă a scăzut, dar a fost compensat de numărul vizitatorilor veniţi în scopuri de business“, explică antreprenoarea.

Pentru perioada sărbătorilor, unitatea de cazare va pregăti pachete, prin care le vor oferi turiştilor, pe lângă cazare şi mâncare, să ofere şi diverse activităţi pe care le pot face oaspeţii în zonă.

„Pentru perioada care urmează avem cereri, ne-au sunat, ne-au căutat turiştii, dar le vom oferi pachete care vor fi finalizate în curând şi le pot cumpăra pentru perioada de Crăciun sau de Revelion. Un astfel de pachet va include şi serile festive, dar şi activităţi“, precizează ea.

Pentru anul viitor, Adina Fîntână are în plan să consolideze businessul şi să facă pensiunea mai cunoscută. Dezvoltarea businessului nu se opreşte aici, iar antreprenoarea are în plan să investească în recondiţionarea unei mori vechi care se află pe acelaşi teren cu pensiunea, pentru a oferi un obiectiv turistic, având în vedere că este moara cea veche a oraşului. Investiţiile se ridică la 150.000 euro.

Pentru primul an de activitatea, Adina Fîntână estimează venituri de 1 mil. lei. După consolidarea businessului, următoarele investiţii vor fi făcute în crama care se află la subsolul pensiunii.

„Am avut câteva discuţii cu un mare producător de vinuri din România, ne-am dori să facem degustări şi toşi turiştii care vin la noi să aibă o poveste a vinului“, mai spune Adina Fîntână.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.