Premier Hospitality, companie de consultanţă în domeniul ospitalităţii: Doar 5% din hotelurile locale sunt afiliate unui brand internaţional

Autor: Miruna Diaconu 10.12.2021

Multe hoteluri au fost construite în perioada comunistă, iar aducerea lor la standardele internaţionale este foarte costisitoare.

Lucian Marinescu, managing partner, Premier Hospitality, o com­pa­nie de consultanţă în domeniul ospita­lită­ţii, spune că doar 5% din hotelurile lo­cale sunt afiliate unui brand inter­na­ţional, un procent foarte mic com­pa­rativ cu alte ţări din Europa. Există mai multe motive pen­tru care  puţine ho­teluri locale sunt sub denumire inter­naţională care ţin atât de infrastructură, cât şi de alegerile proprietarilor.

„Marea majoritate a hotelurilor exis­tente în România, atât în staţiu­nile de vacanţă, cât şi în principalele ora­şe, au fost construite în perioada co­­mu­nis­tă după standardele de atunci. Aceste stan­darde – atât de arhi­tec­tură şi design, cât şi de dotare şi echi­pare – nu cores­pund cerinţelor lan­ţurilor interna­ţio­nale, şi sunt complicat sau costi­sitor de im­plementat“, ex­plică Lucian Marinescu.