Precizare

Ziarul Financiar 10.12.2021

În articolul „Profitul grupului versus profitul din România al unora dintre cele mai mari jucători din FMCG: 11 din 15 companii raportează marje mai mici pe plan local de până la de 15-20 ori”, publicat de Ziarul Financiar în ediţia din data de 9 decembrie 2021, apare informaţia conform căreia Coca-Cola are o marjă de profit de 13,8% local, faţă de 23,5% la nivel global. În text este precizat că este analizată marja grupului american Coca-Cola şi cea a Coca-Cola HBC România, cea mai mare entitate pe plan local şi cea care se ocupă de îmbutelierea produselor.

Reprezentanţii Coca-Cola HBC România precizează că marja de profit din România a companiei trebuie comparată cu cea a grupului Coca-Cola HBC, îmbuteliatorul pentru 29 de ţări al produselor gigantului american Coca-Cola. În acest caz, grupul are marjă de 6,7%, deci mai mică decât cea a entităţii locale.

Gigantul american e prezent în România prin două entităţi – îmbuteliatorul Coca-Cola HBC şi Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate. Rezultatele grupului la nivel global includ toate cifrele.