Comunităţile locale se pot dezvolta prin turism rural, dar lipsa educaţiei antreprenoriale şi slaba promovare a resurselor turistice reprezintă piedici în calea întreprinderilor mici

Autor: Miruna Diaconu 18.12.2021

♦ Dezvoltarea turismului rural ar însemna implicarea tuturor membrilor comunităţii în acest proces, însă este nevoie de o promovare agresivă pentru atragerea cât mai multor turişti străini.

Comunităţile locale, în special cele din zonele montane ale ţării, ar putea fi dezvoltate cu ajutorul tu­ris­mului rural, dar lipsa educaţiei antre­prenoriale şi a strategiilor de pro­movare a resurselor turistice din România reprezintă principala pro­vocare a întreprinderilor mici din zonă, se arată într-un raport al Orga­nizaţiei Mondiale a Turismului (UNWTO). Studiul arată de fapt importanţa turismului în dezvoltarea durabilă a regiunilor montane, iar printre mai multe zone analizate au fost incluşi şi Munţii Carpaţi, care străbat teritoriul României. Cu toate că există un potenţial foarte mare pentru crearea unei forme de turism care va contribui la dez­voltarea dura­bilă a comunităţilor locale, România însă stă prost la anumite capitole, ceea ce face dificilă această evoluţie.

„Regiunea are un potenţial ri­dicat de dezvoltare a turismului rural. Cu toate acestea, lipsa educaţiei antrepre­noriale şi de ma­na­ge­ment şi pro­movarea re­surselor turistice ri­dică provocări imense pentru întreprin­derile locale, cum ar fi furni­zorii de turism rural, artizanii locali şi între­prinderile sociale“, se arată în raportul UNWTO.