România mai are 83 de ataşaţi comerciali în întreaga lume, cu 40% mai puţini decât în 2010. Antreprenorii români: E nevoie de ataşaţi comerciali pentru a promova brandurile locale în lume. Nu avem ataşaţi comerciali în marile ambasade ale României care să pună umărul la dezvoltarea brandurilor româneşti. Sunt multe, extrem de multe produse alimentare cunoscute

Autor: Cristina Roşca 15.12.2021

♦ „În trecut, erau echipe de vânzări, ataşaţi economici pe lângă ambasade, care chiar reuşeau să promoveze produsele româneşti, şi asta ajuta foarte mult ţara“ ♦ „Companiile româneşti ar vrea să dea procentual din cifra de afaceri câştigată acelei echipe de ataşaţi comerciali care a implementat brandul şi produsele în ţara respectivă.“

România mai are astăzi 83 de ataşaţi comerciali în întreaga lume, numărul lor fiind în scă­dere puternică, de aproa­pe 40%, faţă de 2010. Aceşti repre­zentanţi, spun antre­pre­norii şi executivii locali, sunt vitali pentru dezvol­ta­rea brandurilor româneşti la export, ei sunt de fapt instrumentul cel mai puternic al statului peste hotare pentru promovarea afacerilor autohtone. Şi atunci, de ce a scăzut numărul lor?

„Reţeaua de reprezentare economică ex­ter­nă a Ministerului Economiei, Antre­pre­no­­riatului şi Turismului deţine în pre­zent 83 de posturi (76 de posturi pe bilateral şi 7 pe problematica multilaterală), număr re­dus de la 133 în anul 2010, în contextul mă­su­rilor se­ve­re de austeritate din mediul ins­ti­tu­ţio­nal“, spun reprezentanţii Minis­terului Economiei.