Doar unu din patru hoteluri de pe piaţa locală poate fi afiliat unui brand internaţional

Autor: Miruna Diaconu 15.12.2021

Doar 25% din hotelurile de pe piaţa din România pot fi afiliate unui brand internaţional, acesta fiind procentul hotelurilor care au mai mult de 70 de camere, limita la care acceptă un grup hotelier internaţional să afilieze o unitate de cazare.

Conform datelor Institutului Naţional de Statistică, în România există 1.600 de unităţi de cazare de tip hotel şi apart-hotel. Pe piaţa locală, procentul hotelurilor afiliate unui brand internaţional este de doar 3%, iar JW Marriott, Radisson, Ramada, Hilton, Ibis şi Mercure sunt câteva dintre mărcile aflate şi pe plan local.

Călin Ile, preşedintele Federaţiei Industriei Hote­liere din România, este de părere că investitorii români nu sunt foarte deschişi la colaborări cu marile lanţuri hoteliere pentru că o astfel de afiliere ar presupune şi pierderea controlului.

„Cel mai important motiv este că prin afiliere, ei vor pierde legătura cu investiţia lor, când ai managementul ai şi operarea, oamenii se ataşează de investiţiile lor şi vor să le conducă ei, pierzi controlul la o astfel de afiliere”, spune Călin Ile.