Ce au făcut marii retaileri în 2021: Lidl a apăsat pedala de acceleraţie şi a deschis 30 de magazine noi şi a relocat alte nouă. „În ceea ce priveşte planurile de expansiune, în 2022 urmărim acelaşi ritm de deschideri pe care l-am avut în ultimii ani.“

Autor: Cristina Roşca 17.12.2021

În al doilea an marcat de pandemia de COVID-19, discounterul german Lidl, liderul comerţului local după cifra de afaceri, a avut cel mai alert ritm de expansiune de la intrarea pe piaţă în urmă cu circa un deceniu.

„Din ianuarie 2021 până în prezent (până pe 16 decembrie - n.red.), am inaugurat 39 de unităţi, dintre care nouă au fost relocări, reţeaua noastră ajun­gând la un număr de 318 magazine“, spun reprezen­tanţii companiei.

Ei nu oferă cifre privind bugetul de investiţii din acest an, însă anterior declaraseră că acesta este similar celui din 2020, care s-a ridicat la 1 mld. lei (200 mil. euro). Suma include atât banii pentru deschideri şi modernizări, cât şi cei pentru achiziţii de terenuri, logistică, noi produse sau campanii.

Doar pentru un magazin, investiţia e de circa 2-3 mil. euro, ceea ce înseamnă 80-120 mil. euro în dezvoltarea reţelei, conform estimărilor ZF.

„În ceea ce priveşte planurile de expansiune, în 2022 urmărim acelaşi ritm de deschideri pe care l-am avut în ultimii ani. În paralel, continuăm dezvoltarea reţelei de centre logistice. În prezent, suntem în faza de construcţie a celui de-al şaselea centru logistic, de la Fundeni, judeţul Călăraşi.“

Discounterul german Lidl este liderul comerţului local după cifra de afaceri din 2020, de aproape 12,9 mld. lei (2,6 mld. euro).