Revoluţie în domeniul aeronauticii: Boeing doreşte să proiecteze următorul model de avion în metavers

Autor: Andrei Şerbănescu 18.12.2021

Boeing Co. promite o strategie ambiţioasă de a unifica operaţiunile extinse de design, producţie şi servicii aeriene sub un singur ecosistem digital în maxim doi ani, relatează Reuters.

Criticii spun că Boeing a făcut în mod repetat promisiuni îndrăzneţe similare cu privire la o revoluţie digitală, cu rezultate mixte. Cu toate acestea, oamenii din interior spun că obiectivele generale de îmbunătăţire a calităţii şi siguranţei au căpătat o urgenţă şi o semnificaţie mai mare pe măsură ce compania abordează mai multe ameninţări.

Constructorul de avioane intra în 2022 luptând pentru a-şi reafirma dominaţia inginerească după criza modelului 737 MAX, punând în acelaşi timp bazele unui viitor program de avioane în următorul deceniu – un pariu de 15 miliarde de dolari. De asemenea, Boeing îşi proune să prevină viitoarele probleme de producţie, cum ar fi defectele structurale care au afectat modelul 787 Dreamliner în ultimul an.

„Este vorba de consolidarea ingineriei”, a declarat pentru Reuters inginerul şef al Boeing, Greg Hyslop, în primul său interviu din ultimii doi ani. „Vorbim despre schimbarea modului în care lucrăm în întreaga companie”.

Nevoia de progres a producătorului de avioane este emblematică pentru o revoluţie digitală care are loc la nivel global, deoarece producătorii de automobile precum Ford Motor Co (FN) şi companiile de social media precum Meta Platforms Inc îşi schimbă modul de operare, îndreptându-se din ce în ce mai mult spre o lume virtuală captivantă numită metavers.

Aşadar, cum funcţionează metaversul – un spaţiu digital partajat, care foloseşte adesea realitatea virtuală sau realitatea augmentată, accesbil prin internet – în aviaţie?

La fel ca Airbus, Sfântul Graal al Boeing pentru următoarea sa aeronavă este să construiască şi să conecteze replici virutale tridimensionale ale avionului capabile să fie folosite în simulări digitale.

Modelele digitale sunt susţinute de un „fir digital” care uneşte fiecare informaţie despre aeronavă încă de la proiectare – de la cerinţele companiei aeriene, la informaţii despre milioane de piese şi mii de pagini de documente de certificare legate de aeronavă.

Revizuirea practicilor birocratice învechite ar putea aduce schimbări majore.

Mai bine de 70% dintre problemele de calitate la Boeing provin din erorile de design, a declarat Hyslop. Compania consideră că astfel de proiecţii digitale vor fi esenţiale pentru a aduce pe piaţă un nou model de avion în doar patru sau cinci ani.

„Printre avantajele proiectării în metavers, putem aminti o calitate îmbunătăţită, o comunicare mai bună şi o capacitate de răspuns mai bună atunci când apar probleme”, a mai adăugat Hyslop, potrivit sursei citate.