(P) Trendurile în HR pentru 2022. Cum ţinem pasul prin digitalizare | colorful.hr

Autor: Publicitate 21.12.2021

Pentru unii, ultimii doi ani au fost o perioadă de criză constantă. Pentru alţii însă, ultimii doi ani au însemnat oportunitatea de a inova, de a fi creativi şi de a aduce schimbări în modul în care oamenii muncesc, interacţionează şi îşi petrec timpul la muncă.

Mai mult decât oricând, companiile îşi dau seama că este necesar să adopte o nouă strategie pentru a-şi consolida poziţia pe piaţă. Astfel, directorii executivi din România devin mai deschişi la schimbări şi investesc tot mai mult în cea mai importantă resursă pe care o au la dispoziţie: oamenii. Trecem încet de pragul de retenţie a angajaţilor şi ne concentrăm pe fidelizarea lor şi transformarea lor în ambasadori de brand. Suntem într-o perioadă a schimbării în care redefinim constant piaţa, forţa de muncă şi rolurile, iar trendurile ce se conturează pentru 2022 vizează experienţa angajaţilor, flexibilitatea, dezvoltarea talentului şi nu numai.

Trend #1: Focusul va fi pe angajaţii care aduc valoare companiei

Talentele din cadrul echipei reprezintă unul dintre cele mai importante avantaje pe care companiile le pot dezvolta pe termen lung. O modalitate prin care se poate genera valoare organizaţiei şi dezvolta un avantaj competitiv cu ajutorul talentelor, este prin plasarea  oamenilor care şi-au demonstrat capabilităţile în roluri cheie.

Mai mult decât atât, este indicat să cultivăm şi să creştem valoarea ce nu şi-a atins încă potenţialul prin planuri de dezvoltare individuale.

Conform ultimului studiu Gartner, principala prioritate a 59% dintre liderii HR în 2022 este dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor critice. În acest sens, sistemele de dezvoltarea şi management al aptitudinilor oferă cea mai eficientă modalitate prin care managerii şi departamentul HR pot să ofere constant o nouă provocare angajaţilor. Prin soluţii software ca Modulul Learning & Development de la colorful.hr, profesioniştii HR pot gestiona impactul dezvoltării profesionale a angajaţilor.

Pe ce ar trebui să se concentreze specialiştii HR?

 

Trend #2: Experienţa angajaţilor va deveni un diferenţiator major

Principala provocare a specialiştilor HR este în continuare atragerea talentelor, iar de îndată ce oamenii cu potenţial au fost angajaţi, trebuie păstraţi în companie. În acest context, cel mai important rol îl joacă păstrarea motivaţiei pe termen lung. Directorii executivi şi managerii care sunt cu un pas în faţa competiţiei lucrează împreună cu angajaţii pentru a crea experienţe personalizate, autentice şi motivante, care reuşesc să consolideze atât performanţa individuală, cât şi pe cea a echipei şi a companiei.

Conform unui studiu efectuat de Perceptyx, o experienţă pozitivă a angajaţilor înseamnă:

Experienţa angajaţilor şi motivaţia lor poate fi mult mai uşor gestionată cu ajutorul tehnologiei. Modulul Employee Self Service remodelează relaţia dintre angajat, manager şi departament HR, oferindu-i angajatului o soluţie digitală şi eficientă pentru multe dintre nevoile lui. Spaţiul angajatului este gândit în aşa fel încât angajaţii să aibă la un click distanţă orice document, să nu mai depindă de nimeni pentru nevoile lor administrative şi să poată comunica deschis, printr-un chat integrat, cu orice membru din echipă. Acest soft susţine şi un program de beneficii flexibile prin care departamentului HR îi este mult mai uşor să monitorizeze ce beneficii sunt folosite, să organizeze traininguri sau 1-to-1s periodice cu angajaţii şi să asigure starea de bine individuală pentru a gestiona eventuale simptome de epuizare psihică (burnout) înainte să se întâmple.

Pe ce ar trebui să se concentreze specialiştii HR?

 

Trend #3: Noile modele de muncă presupun adaptarea proceselor

Conform unui studiu PwC, pentru 68% dintre companiile româneşti, nevoia de digitalizare s-a resimţit cel mai mult în departamentul de Resurse Umane în pandemie. Angajatorii şi departamentele de resurse umane n-au fost pregătite să gestioneze volumul mare de documente odată cu introducerea şomajului tehnic, iar mulţi angajaţi n-au putut să îşi continue activitatea într-un mediu de muncă remote din cauză că nu erau pregătiţi pentru o trecere atât de bruscă de la pix şi foaie la digitalizare.

Pentru a putea susţine un model de business digital şi un mediu de lucru remote sau hibrid, aşa cum arată tendinţele pentru 2022, colorful.hr a adăugat noi funcţionalităţi în acest sens. Modulul Recruitment & Selection şi Managementul Personalului permit ca toate procesele premergătoare angajării să fie efectuate în totalitate online. Mai mult decât atât, Modulul Managementul Personalului permite gestionare eficientă a şomajului tehnic, kurzarbeit-ului şi face posibil un proces de onboarding complet digital.

În plus, Modulul Pontaj este adaptat atât programelor de muncă flexibile, cât şi pentru Work from Home. Angajaţii îşi introduc singuri pontajul, prin modulul Employee Self Service, iar departamentul HR calculează fişele de pontaj prin câteva clickuri.

Pe ce ar trebui să se concentreze specialiştii HR?

 

Trend #4: Analiza datelor din companie va susţine schimbarea

HR-ul automatizat şi digitalizat tinde să aplatizeze ierarhia în organizaţii, îmbunătăţind viteza de luare a deciziilor. Conform Better Buys, analiza datelor face luarea deciziilor de 5 ori mai rapidă pentru companii. Nevoia iniţială de a ne mişca repede s-a transformat încet într-o obişnuinţă, iar acest lucru ne va însoţi şi în 2022.

Conform Gartner, se recomandă folosirea criteriilor obiective şi datelor integrate pentru a lua deciziile corecte, iar acesta este un instrument valoros pe care-l oferă softurile colorful.hr. Ai acces la cheltuielile pe centre de cost, rapoarte şi analize detaliate despre angajaţi prin Modulul Analytics. Astfel, poţi să creşti performanţa echipelor şi a companiei cu ajutorul sistemelor complexe de date, direcţionând într-un mod cât mai eficient bugetul disponibil.

Pe ce ar trebui să se concentreze specialiştii HR?

Sunteţi gata pentru 2022?

Romanian Software are peste 20 de ani de experienţă în dezvoltarea soluţiilor software ce inovează modul în care interacţionează şi muncesc angajaţii, departamentele de HR şi afacerile. Platforma colorful.hr aduce 12 soluţii digitale dedicate unei game largi de nevoi. Avem peste 700 de clienţi pe care i-am ajutat să-şi simplifice procesele administrative digitalizând administrarea personalului şi documentelor, să-şi eficientizeze sarcini repetitive precum pontajul şi salarizarea şi să-şi dedice timpul preţios activităţilor ce aduc valoare companiei: dezvoltarea personalului printr-un Learning Management System şi analiza datelor.

În timp ce vă setaţi noi obiective de business pentru anul ce vine, aflaţi că puteţi testa gratuit colorful.hr pentru o perioadă de 30 de zile. Contactaţi-ne pentru a vă ajuta la dezvoltarea unui business performant, căci noi suntem gata să digitalizăm afacerile şi în 2022.