GroupM: Piaţa de media din România a atras în 2021 investiţii de 629 milioane euro, fiind pentru prima data când bugetele de publicitate au depăşit pragul atins în 2008

Autor: Roxana Rosu 21.12.2021

Piaţa de media din România a atras în 2021 investiţii de 629 milioane euro, fiind pentru prima data când bugetele de publicitate au depăşit pragul de 600 milioane euro, atins în 2008, arată cifrele publicate de GroupM.

La nivel global, piaţa a marcat o creştere de 21%, impulsionată, în primul rând, de creşterea publicităţii online, cu peste 29%. În opinia analiştilor, cifrele sunt neobişnuit de mari, iar datele arată că mediul economic actual este mai favorabil decât oricând în ultimii 20 de ani industriei media. Creşterea pieţei globale va continua şi în 2022, dar la un nivel mai redus, de circa 10%.

„2021 a fost cel mai bun an din istorie şi pentru piaţa media din România, bugetele însumate depăşind pentru prima dată nivelul de 600 de milioane Euro, după o creştere de 17% faţă de anul anterior. Cu o valoare totală a pieţei de 629 de milioane Euro în 2021, am depăşit nivelul de 600 de milioane Euro atins în 2008. O evoluţie macroeconomică pozitivă în 2022, susţinută de creşterea consumului populaţiei, va face ca piaţa media să crească şi anul viitor, cu un nivel estimat de noi la 12% faţă de 2021”, a declarat Mihai Vişan, Head of Trading GroupM.

În ciuda scăderii audienţelor, televiziunea a atras în continuare majoritatea bugetelor din publicitate, având o cotă de piaţă de 57% pe piaţa locală şi o creştere de 14% faţă de anul anterior.