BNR: Un număr de 19 incidente majore au afectat unele servicii de plată prestate de opt bănci, în scădere faţă de 2020

Autor: Claudia Medrega 22.12.2021

♦ Dintre cele 19 incidente, un singur incident a fost încadrat în S1/2021 ca fiind de securitate - atac de tip phishing asupra clienţilor, prin clonarea unor pagini relevante ale site-ului prestatorului de servicii de plată.

Un număr de 19 incidente majore care au afectat unele servicii de plată prestate au fost notificate de opt ins­ti­tu­ţii de credit autorizate în România, din care trei inci­den­te au fost recla­si­ficate drept minore pe par­cursul inves­ti­gaţiilor în cursul primului se­mes­tru din 2021, potrivit datelor BNR.

„Un singur inci­dent a fost înca­drat ca fiind de securitate (atac de tip phi­shing asupra clienţilor, prin clo­na­rea unor pagini relevante ale site-ului pres­tatorului de servicii de plată)“, se ara­tă în cea mai re­centă ediţie a Ra­por­tului asupra Stabilităţii Financiare.

Incidentele au afectat serviciile de acceptare la plată a instrumen­te­lor de plată electronică de tip card (de ex.: imposibilitatea utilizării car­du­rilor la POS/ATM) şi disponi­bi­litatea unor instrumente de plată electronică de tip internet sau mobile banking, din cauze diverse, precum: defecţiuni ale unor echipamente spe­ci­fice tehnologiei in­for­maţiei, eroa­re uma­nă, atac ciber­ne­tic, difi­cul­tăţi întâm­pi­nate de către fur­ni­zorii de servicii terţi (opt incidente ma­jore au fost cau­zate de terţi).