Modelul de funcţionare al grupului Coca-Cola în România: o companie îmbuteliază şi o a doua deţine mărcile. Împreună, ele au afaceri de 2,5 mld. lei şi o marjă de 14,2%

Autor: Cristina Roşca 22.12.2021

♦ Gigantul din domeniul băuturilor răcoritoare Coca-Cola, care are în portofoliu brandul cu acelaşi nume, dar şi mărcile Fanta, Sprite şi Dorna, operează pe piaţa locală - şi nu numai – prin două entităţi, un îmbuteliator (Coca Cola HBC România) şi o firmă care deţine mărcile (Coca-Cola România) ♦ Împreună, ele au un business cumulat de aproape 2,5 mld. lei şi un profit net de puţin peste 350 mil. lei în 2020, adică o marjă de 14,2% ♦ „Sistemul Coca-Cola” este formularea folosită de reprezentanţii Coca-Cola pentru a defini activitatea locală, iar acest sistem este format din Coca Cola HBC România – îmbuteliator – şi Coca-Cola România – firmă care deţine mărcile. Prima companie, îmbuteliatorul, cel mai mare business care poartă amprenta Coca-Cola în România, este controlată de un BV înregistrat în Olanda, a doua companie, de două entităţi din SUA.

Coca-Cola, una dintre cele mai mari şi cunoscute afaceri din lume, îşi împarte businessul din România, dar şi din alte ţări în două companii,  în două entităţi juridice diferite – un îmbuteliator şi o companie care deţine mărcile grupului.

„Sistemul Coca-Cola“, aşa cum este definit chiar de reprezentanţii din România ai mărcii, este alcătuit în România din îmbuteliatorul Coca Cola HBC România – companie care figurează la Registrul Comerţului a fi deţinută de CC BEVERAGES HOLDINGS II BV din Olanda (99,99%) şi de Jovan Radosavljevic, CEO al companiei – şi din Coca-Cola România, care deţine mărcile grupului. Aceasta din urmă figurează la Registrul Comerţului cu acţionarii THE COCACOLA EXPORT CORPORATION din Atlanta, SUA (99,99%) şi de RPSI II INC tot din SUA.