SIRAR, primul soft din România destinat a urmări implementarea rapoartelor Curţii de Conturi şi a Rapoartelor de Audit pentru ordonatorul de credite. Cine este iniţiatorul acestui proiect

Autor: Publicitate 23.12.2021

SIRAR este primul soft din România care permite conducerii entităţilor publice urmărirea cu rigurozitate - în timp real - a îndeplinirii obiectivelor stabilite, în vederea implementării măsurilor/recomandărilor dispuse în urma activităţilor de control intern sau extern. 

Softul SIRAR a fost dezvoltat ponind de la existenţa unei probleme care părea extrem de greu de rezolvat pentru conducătorii de instituţii din România, respectiv obligaţia de a urmări şi implementa deciziile Curţii de Conturi, dar şi a altor organe de control.

Transformat în realitate de Vasile Apostol, un tânăr în vârstă de 37 de ani care administrează nu mai puţin de 19 spitale din Capitală, softul SIRAR prezintă avantaje incontestabile:

Softul SIRAR a fost proiectat având la bază ideea de digitalizare, un concept vehiculat foarte des şi care este parte din trendul dezvoltării în viitor apropiat.

SIRAR este o aplicaţie de tip web, accesibilă de pe orice device

SIRAR este o aplicaţie de tip web, accesibilă de pe orice device - telefon, tabletă, PC -, gândită şi proiectată astfel încât să fie foarte uşor de gestionat de către utilizatori.

Practic, această aplicaţie permite încărcarea rapoartelor emise de organele abilitate – spre exemplu Curtea de Conturi, Audit intern, Corp Control etc. - şi a deciziilor aferente, atunci când este cazul. În acest fel, este asigurat şi istoricul rapoartelor de control, prin alipirea Rapoartelor de Follow-up la cele iniţiale.  Mai mult, softul SIRAR  asigură o monitorizare în timp real a documentelor emise de organele de control/audit precum şi a documentelor interne întocmite în vederea implementării măsurilor/recomandărilor dispuse la nivelul unităţilor subordonate.

Aplicaţia trimite utilizatorilor notificări prin e-mail atât cu privire la acţiunile întreprinse în monitorizarea recomandărilor/măsurilor cât şi cu privire la termenele de implementare ale acestora (cu 90, 60, 30 şi 15 zile înainte de termenul de implementare).

Vasile Apostol, iniţiatorul acestui proiect, este convins că softul SIRAR este un instrument care va spori eficienţa administraţiei publice, transformând-o într-una cât mai modernă.

”Este adevărat că rezistenţa la schimbare este un fenomen des întâlnit; de ce să schimbi ceva ce funcţionează greoi, dar funcţionează?”, mai spune el. Totuşi, Vasile Apostol atrage atenţia şi că ”orice proces nou se învaţă după un număr de repetări, dar în final se vor vedea efectele pozitive”.

Vasile Apostol: ”Vârsta şi energia, principalele atuuri, dar şi dorinţa de a dezvolta”

Vasile Apostol face parte din categoria tinerilor români care sunt în funcţiile sensibile din cadrul administraţiei publice locale. La doar 37 de ani, acesta administrează activitatea celor 19 spitale aflate în subordinea Primăriei Generale a Capitalei. 

Nu este o misiune facilă, fireşte, iar provocările sunt parte integrantă a fiecărei zile, dar vârsta, coroborată cu energie şi cu dorinţa de dezvolta – plus cei 15 ani de experienţă căpătată în activitatea desfăşurată în cadrul sectorului public – sunt atuuri importante.

”Tocmai din această dorinţă de a dezvolta şi de a depăşi barierele de zi cu zi, de a face faţă provocărilor din sistemul sanitar din România, am căutat să găsesc noi instrumente care să îi ajute pe ordonatorii de credite în raporturile lor cu instanţele auditoare, respectiv Curtea de Conturi. Aşa a luat naştere softul denumit SIRAR, o aplicaţie ce permite conducerii entităţilor publice urmărirea, în timp real, cu rigurozitate, a îndeplinirii obiectivelor stabilite, în vederea implementării măsurilor/recomandărilor dispuse în urma activităţilor de control intern sau extern”, spune Vasile Apostol, cel care, alături de echipa sa, a dezvoltat softul SIRAR.

Transmiterea notificărilor referitoare la stadiul dosarelor aflate pe rolul instanţelor de judecată

O altă funcţionalitate importantă a softului SIRAR o reprezintă transmiterea notificărilor referitoare la stadiul dosarelor aflate pe rolul instanţelor de judecată, informaţie furnizată în timp real de pe site-ul portal.just.ro.

Comunicarea cu clienţii a fost şi rămâne un aspect extrem de important, astfel că nici funcţionalitatea chat-ului nu a fost omisă din structura aplicaţiei SIRAR.  Astfel, utilizatorii pot comunica în permanenţă cu echipa SIRAR, iar timpul de implementare a procesului şi fluxurilor specifice aplicaţiei este unul mai scurt şi eficient.

Întrebarea-cheie: ”Ce este util unui management din sfera sectorului public pentru eficientizarea activităţii?”

Nu în ultimul rând,  pentru eliminarea oricăror omisiuni, softul SIRAR generează un raport de progres cu privire la stadiul implementării măsurilor şi recomandărilor înaintate de instanţele auditoare.

Implementarea acestui soft a plecat, în ultimă instanţă, de la o întrebare simplă.  

”Ce este util unui management din sfera sectorului public astfel încât activitatea să devină tot mai eficientizată?”

Dezvoltarea durabilă are la bază, înainte de toate, ideea de inovaţie, iar industria de software reprezintă, în realitatea contemporană, principalul motor de înnoire.

”Lumea este a celor care îndrăznesc”, spune Vasile Apostol, iar armonizarea muncii în administraţia publică cu industria de software se realizează prin acest soft inovator - SIRAR.