Grovy, care a deschis piaţa livrărilor în doar 10 minute în România, a luat 3 mil. euro de la un fond de investiţii pentru dezvoltarea în regiune. Businessul, ce a fost cofondat de doi români, negociază acum o rundă de finanţare de 30 mil. euro

Autor: Cristina Roşca 28.12.2021

Fondul de venture capital Lighthouse Ventures, ce are sediul în Cehia şi care pariază pe afaceri ce au în centru tehnologia şi care au ambiţii de dezvoltare internaţională, a condus o rundă de finanţare de 3 mil. euro pentru Grovy, o platformă de livrări foarte rapide (în doar 10 minute). Această companie a fost fondată în Germania, dar a intrat în 2021 şi în România, deschizând practic această nişă. Spre comparaţie, livrările de bunuri de larg consum se făceau anterior între 30 de minute şi câteva ore.

Businessul Grovy are patru fondatori, dintre care doi sunt fraţi şi sunt orginari din România.

„După această rundă, Grovy a fost evaluată la 30,5 mil. euro”, spune Thomas Adam, cofondator al afacerii şi unul dintre cei doi români.

Banii pe care Grovy îi ia de la Lighthouse Ventures merg către dezvoltare, scrie publicaţia de ştiri IT techcrunch.com, însă spre deosebire de majoritarea jucătorilor de profil, această platformă evită pieţele dezvoltare şi aglomerate din Occident şi îşi concentrează atenţia pe Europa Centrală şi de Est. Compania a pornit în Germania, în Frankurt, dar între timp şi-a deschis birouri la Bucureşti şi Praga.