Claudiu Simion, managing director, DB Schenker GBS Bucharest: cum şi-a adaptat compania strategia în vederea trecerii la noua realitate

Autor: Publicitate 30.12.2021

DB Schenker GBS Bucharest este centrul de servicii de externalizare al companiei germane de logistică DB Schenker. Alături de cei peste 76.000 de colegi din întreaga lume, misiunea este clară: să conecteze lumea. Perioada pandemiei este una provocatoare pentru angajaţi şi pentru procesele de lucru, iar compania a făcut eforturi pentru a se adapta şi pentru a-i ajuta pe oamenii din echipă să treacă prin aceste transformări înspre „noua realitate”. Despre toate acestea discută în continuare Claudiu Simion, managing director, DB Schenker GBS Bucharest.

Cum v-aţi adaptat în această perioadă de pandemie, cum aţi trecut peste provocările care v-au ieşit în cale?

Acest al doilea an de pandemie a reprezentat în mare parte o aşezare a lucrurilor. Colegii noştri au reuşit să se detaşeze de dificultăţile aduse de pandemie şi de restricţiile impuse, şi să preia partea bună a situaţiei, să se bucure de beneficiile telemuncii în combinaţie cu o viaţă personală echilibrată. Am reuşit să intrăm într-un nou normal, unde integrarea noilor noştri angajaţi se efectuează într-o mare măsură virtual, unde întâlnirile dintre echipe au loc la distanţă, unde evenimentele şi sărbătoririle se fac online. Tehnologia ne-a ajutat să depăşim multe dintre potenţialele obstacole, şi să ne dăm seama de capabilităţi virtuale pe care nu le foloseam suficient anterior. Sunt multe învăţăminte pe care le-am acumulat şi care ne vor folosi şi într-o perioadă post-pandemică, atunci când vom adopta un sistem hibrid, care să combine optim lucrul de telemuncă cu cel de lucru la sediul companiei.  

De cealaltă parte, care au fost principalele oportunităţi pe care le-aţi identificat în această perioadă de criză şi cum le fructificaţi?

După cum spuneam, lucrul virtual ne-a deschis o serie de oportunităţi în a ne optimiza munca. De exemplu, sesiunile de tipul town hall se desfăşoară acum foarte facil cu un public de 6-700 de participanţi, sau grupurile de lucru se pot organiza cu uşurinţă şi pot fi foarte interactive. Este mult mai uşor să iniţiezi un proiect complex cu participarea colegilor de peste hotare, fără limitări de timp sau financiare pe care ţi le-ar impune călătoriile peste ocean. Astfel, poţi să atragi în proiect resursele de care ai nevoie într-un timp foarte scurt. Desigur, valoarea  interacţiunii faţă în faţă este de netăgăduit, dar lucrul virtual oferă o serie de avantaje pe care nu putem să le ignorăm.  

Câţi angajaţi aveţi în prezent şi cum a evoluat numărul lor în timpul pandemiei? Câţi oameni mai angajaţi în continuare?

În prezent, avem aproximativ 900 de angajaţi, o creştere absolută de circa 4% comparativ cu ianuarie 2021. Ce este important, însă, este că, datorită eficienţei crescute, volumele şi complexitatea sarcinilor pe care le executăm este substanţial mai mare decât la începutul anului. Astfel, creşterea efectivă a volumului de muncă a fost de peste 10% pe majoritatea verticalelor de business şi chiar de peste 30% în anumite segmente de piaţă. Ne aflăm într-o perioadă unde combinăm, pe de o parte, standardizatarea şi eficientizarea activităţilor, iar pe de altă parte atragerea de noi oportunităţi de afaceri.   

Ce a însemnat pandemia pentru relaţia dintre companie şi angajaţi?

La ultimul sondaj de angajament al angajaţilor (employee engagement survey), derulat în iulie – august 2021, am avut deosebita plăcere să vedem o creştere substanţială a angajamentului la majoritatea dimensiunilor urmărite. Lucrăm în continuare la îmbunătăţirea aspectelor care ţin de bunăstarea colegilor, precum telemuncă, beneficii extra-salariale, posibilităţi de dezvoltare etc., iar pentru a ne îndeplini acest obiectiv, iniţiem programe cu acţuni ample, la care sunt implicaţi direct colegi din toate departamentele organizaţiei noastre.

Cum s-a schimbat modul de lucru, ce nevoi au avut angajaţii şi cum aţi răspuns în faţa acestor nevoi?

Distanţarea socială a schimbat foarte multe în comportamentul nostru şi se observă faptul că tuturor ne lipseşte acea interacţiune umană directă, nemijlocită de device-uri. Coordonatele esenţiale pentru toată echipa de conducere au fost, şi sunt în continuare, asigurarea unor condiţii optime de telemuncă, programul flexibil, asigurarea bunăstării angajaţilor şi a unui echilibru între viaţa profesională şi cea personală. Avem un program amplu de well-being, cu un calendar foarte bine pus la punct. De asemenea, avem sesiuni de consiliere psihologică, activităţi umanitare şi numeroase evenimente, majoritatea fiind chiar rezultatul ideilor venite din partea angajaţilor.

Care sunt cele mai interesante experienţe pe care ni le puteţi povesti din relaţia cu angajaţii în pandemie? (la ce nu v-aţi fi aşteptat dacă am fi avut o discuţie ipotetică în 2019)

O experienţă inedită este procesul de pregătire a noilor angajaţi. Avem mulţi angajaţi proaspăt sosiţi în companie, care au petrecut foarte puţin timp fizic cu colegii sau cu managerul, majoritatea interacţiunilor fiind la distanţă. Privind în urmă, nu mi-aş fi imaginat că iniţierea lor poate fi făcută optim, dar s-a dovedit posibil şi eficient. Desigur, ideal este să existe un echilibru, aşa că aştept cu nerăbdare momentul când putem intra în normalitate, adoptând un sistem hibrid mult aşteptat, potrivit organizaţiei noastre.