Un salariu pe zi. Cât câştigă un angajat al Coca-Cola în România?

Autor: Florentina Niţu 31.12.2021

Un angajat al îmbuteliatorului Coca-Cola HBC în România, liderul pieţei de băuturi răcoritoare, a avut în 2020 un salariu mediu net de 6.675 de lei (circa 1.300 euro), plus 1,6% faţă de 2019, potrivit calculelor ZF pe baza datelor publice.

Cheltuielile companiei cu salariile, peste un număr mediu de 1.470 de angajaţi, au fost de peste 200 de milioane de lei, conform aceleaşi surse. Astfel, Coca-Cola HBC România are cele mai mari cheltuieli cu salariile din industria alimentară şi a băuturilor, un sector evaluat la 60 de miliarde de lei. Totodată, se află pe locul 100 în topul companiilor din România cu cele mai mari cheltuieli salariale din România.

Potrivit informaţiilor oferite anterior de reprezentanţii companiei, angajaţii mai au şi beneficii precum asigurare medicală, bonuri de masă, program flexibil, posibilitatea de a lucra de acasă o zi pe săptămână, o zi liberă de ziua de naştere, vineri cu program scurt, abonament la Bookster sau posibilitatea de a cumpăra acţiuni ale firmei. 

Productivitatea angajaţilor Coca-Cola (calculată ca raport între cifra de afaceri şi numărul mediu de salariaţi) a ajuns anul trecut la 1,5 milioane de lei, de patru ori mai mare faţă de productivitatea medie a unei companii din România. Aceasta a crescut şi datorită faptului că numărul de angajaţi ai îmbuteliatorului local al Coca-Cola s-a redus la jumătate faţă de anul 2005, când avea peste 3.000 de oameni.

Coca-Cola HBC România este cel mai mare jucător din industria locală a băuturilor după cifra de afaceri, iar în 2020 compania a avut o cifră de afaceri de 2,43 mld. lei, în scădere cu 11% faţă de 2019 şi un profit net de 335 mil. lei, în scădere cu 14% faţă de anul anterior, arată datele de la Ministerul de Finanţe.

Coca-Cola HBC România nu este însă cel mai mare angajator din industria băuturilor, poziţie pe care se află compania Romaqua Group (Borsec), cu peste 2.200 de angajaţi.

În România, Coca-Cola HBC deţine trei fabrici – una în Timişoara, una în Ploieşti şi una în satul Poiana Negri, la 15 kilometri de Vatra Dornei. Compania are în portfoliu mărcile de suc Coca-Cola, Fanta, Sprite, Schweppes, Cappy, de ceai Fuzetea, de apă Smart Water şi de ape minerale naturale Dorna şi Poiana Negrii. De asemenea, a adus anul trecut pe piaţa locală brandul Costa Coffee şi a început să distribuie şi băuturi alcoolice de la branduri de băuturi spirtoase premium, precum whiskey de la  Macallan, Highland Park, Naked Grouse, The Famous Grouse şi Wild Turkey, gin de la Bulldog şi Bickens, dar şi Skyy Vodka, Brugal Rum, Gin şi Espolon Tequila, potrivit reprezentanţilor companiei.