Lecţiile unor antreprenori şi executivi cu experienţă privind pătrunderea pe pieţe externe: E important să fii puternic pe piaţa locală, să ai un model care a dovedit acasă, înainte de a-l replica peste hotare

Autor: Cristina Roşca 03.01.2022

♦ Cele mai multe afaceri româneşti din retail, FMCG, curierat sau sănătate şi-au ancorat businessurile timp de mulţi ani în „portul“ România, unde şi-au securizat o poziţie puternică în piaţă ♦ Sunt şi companii care au făcut paşi timizi peste graniţă, dar puţine. În ultimii ani însă, numărul lor şi viteza cu care se mişcă au crescut.

E important să fii puternic pe piaţa locală, să ai un model care a dovedit acasă, înainte de a-l replica peste hotare. Acesta este sfatul pe care îl oferă, la unison, unii dintre antreprenorii şi executivii români care au experienţă în a duce un business local şi pe alte pieţe.

„Ca să reuşeşti peste hotare, trebuie să găseşti serviciul care funcţionează acasă, să găseşti o nevoie a clientului şi să o rezolvi impecabil prin tehnologie. Odată ce ai făcut asta şi ai nişte procese bune şi scalabile, trebuie să te mişti foarte bine şi să mergi în extern, deoarece acolo sunt alţi oameni care se gândesc la acelaşi lucru“, spunea recent Tudor Manea, CEO al eMAG, cel mai mare jucător din retailul online românesc şi o companie care are operaţiuni importante şi pe pieţele vecine. Mai exact, Dante International este compania care administrează businessurile eMAG România şi Fashion Days România şi care realizează vânzări pentru eMAG Bulgaria şi Ungaria. Dante Internaţional a raportat la Finanţe pentru anul 2020 un profit net de 107,3 mil. lei (22 mil. euro), cu 117% mai mare decât în anul precedent, conform datelor de pe site-ul instituţiei. Cifra de afaceri raportată a fost de 6,7 mld. lei (1,4 mld. euro), mai mare cu 47,4%.