Previziuni 2022. Industria alimentară. Cum învaţă un sector de 60 de miliarde de lei să transforme grijile în oportunităţi

Autor: Florentina Niţu 03.01.2022

Scurtarea lanţului de distribuţie dintre producător şi consumator şi creşterea vânzărilor produ­cătorilor români în mediul online faţă de cele din obişnuitul comerţ tradiţional au fost, poate, cele mai impor­tante tendinţe în anul 2021 din industria ali­men­tară şi a bău­tu­rilor, o piaţă eva­luată la 60 mld. lei. În plus, mulţi dintre managerii din indus­tria de profil consideră că pandemia de COVID-19 a venit cu oportunităţi, mai degrabă, decât cu provocări. Totuşi, ei recunosc că situaţia a fost mult îngreunată faţă de anul 2020, de preţurile în creştere, în lanţ, pentru toate materiile prime.

„În orice situaţie de criză, este esenţial ca liderul să fie capabil să transmită încredere, să traseze o direcţie, un scop“, a spus Ioan Popa, preşedintele Transavia, cel mai mare producător de carne de pasăre din România, într-un interviu acordat recent pentru ZF.