Al doilea an cu probleme pentru piaţa auto s-a încheiat: criza microcipurilor a tăiat 4% din volume, dar a impulsionat mărcile asiatice. Dincolo de fluctuaţii, maşinile electrice au avut în premieră un cuvânt greu de spus

Autor: Bogdan Alecu 04.01.2022

Stocurile au decis în 2021 cum va evolua piaţa locală - mărcile care au comandat din timp stocuri mari au avut ce livra clienţilor, în timp ce mărcile de volum care lucrează cu stocuri mai mici au fost afectate de lipsa componentelor electronice care au dus la închiderea uzinelor auto.

Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 26% în decembrie, faţă de perioada similară a anului trecut, la 11.858 de unităţi. În total, piaţa a scăzut în 2021 cu 4%, la 121.208 unităţi.

În top zece, patru mărci au înregistrat scăderi, însă marii câştigători sunt cei de la Hyundai şi Toyota care în premieră au ocupat în 2021 primele poziţii în topul mărcilor de import şi au marcat creşteri de 39%, respectiv 30% faţă de 2020.