Sorin Grindeanu, ministrul transporturilor: Există o problemă majoră legată de capacitatea firmelor private de a livra mari proiecte de infrastructură

Autor: Bogdan Alecu 04.01.2022

Companiile de construcţii au nevoie de vizibilitate pe termen lung pentru a investi în utilaje şi a angaja muncitori, în condiţiile în care astăzi acestea ajung să importe chiar şi materie primă pentru drumuri, local neexistând producători.

Noul masterplan de transport prezentat la finalul săptămânii trecute, înainte ca 2021 să se încheie, acoperă nevoile integrale de dezvoltare a infrastructurii de transport din România şi prevede necesitatea realizării a 6624,1 km de reţea rutieră - autostrăzi, drumuri expres, transregio, variante ocolitoare. În ceea ce priveşte reţeaua feroviară, programul vizează realizarea a 3.274,8 km de cale ferată aferenţi reţelei primare şi 1.228 km aferenţi reţelei secundare.

Cei din Ministerul Transpor­turilor consideră că lipsa unei coerenţe în planificare la nivel naţional reprezintă un obstacol care împiedică realizarea investiţiilor în infrastructura de transport din România, motiv pentru care există nevoie de un masterplan care să prezinte şi în faţa sectorului privat planurile pentru următorul deceniu.