ZF IT Generation. Start-up Star. Marius Hanganu, co-fondator: Tremend Software ţinteşte o creştere de peste 50% după achiziţia companiei de către grupul Publicis. Conexiunea cu Publicis a fost făcută de un consultant american

Autor: Adrian Seceleanu 07.01.2022

„Segmentul internaţional este extrem de important, peste 60% din veniturile companiei sunt din exterior.”

Compania locală de consultanţă în IT şi dezvoltare de soft Tremend a ajuns să fie achiziţionată de gigantul francez Publicis după ce a demarat în urmă cu un an discuţii pentru identificarea unui partener care să sprijine un proces de expansiune accelerată.

„Povestea e destul de simplă. Tremend a crescut de peste zece ori în ultimii 5 ani şi ne doream să menţinem ritmul acesta de creştere, chiar mai mult, să-l accelerăm pentru a putea fi relevanţi la nivel european şi poate chiar mai mult. Şi ca să facem asta aveam nevoie de acces la pieţe la care în care în momentul de faţă nu suntem, la clienţi şi mai mari la bugete şi mai mari şi aşa mai departe. Lucru care se putea face cu investiţii semnificative din partea noastră şi ne-ar fi luat probabil destul de mult, poate de două-trei ori mai mult decât în varianta actuală sau evident cu un partener, aşa că ne-am pornit motoarele să căutăm aceşti parteneri. Acest demers, care până la urmă s-a transformat într-o achiziţie, a început de peste 9 luni. Procesul a fost destul de intens şi s-a finalizat cu alegerea companiei cu care am simţit că avem cele mai multe elemente în comun şi anume Publicis Sapient, care este parte a grupului mai mare Publicis”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Marius Hanganu, cofondator al Tremend Software. Compania locală a anunţat miercuri tranzacţia cu Publicis.

Legătura Tremend cu Publicis a fost realizată de o companie americană de consul­tanţă, a dezvăluit Hanganu. “În România am lucrat cu casa noastră de avo­caţi tradiţională - Jinga şi Asociaţii. Spre finalul tranzacţiei au fost asistaţi şi de Nestor (NNDKP - n. red.). De partea cealaltă s-a găsit DLA Piper şi pentru firma de consultanţă de M&A din Ame­rica cu care am lucrat şi care ne-au asistat vom reveni cu detalii ulterior, când obţinem acordul de a face publice aceste detalii.”

 

Ce a mai declarat Marius Hanganu:

♦ Tremend este o organizaţie de inginierie care construieşte platforme pentru clienţii săi în peste 20 de ţări. Platformele noastre servesc peste 60 de milioane de utilizatori finali în domenii precum cel financiar - pentru bănci şi alte instituţii, de tehnologie, în zona de maşini, semiconductori şi aşa mai departe, pentru retail şi e-commerce, şi producţie, şi nu în ultimul rând proiecte în zona sectorului public european, cu Comisia Europeană.

♦ Segmentul internaţional este extrem de important, peste 60% din veniturile companiei sunt din exterior. 2021 a fost un an foarte bun, cu o creştere de peste 40%, la peste 30 de milioane de euro cifră de afaceri, iar numărul de colegi cu care ne mândrim atât de mult este undeva la 650 acum.

♦ Din păcate nu pot să ofere informaţia aceasta - au fost într-adevăr mai mulţi jucători. România este o piaţă extrem, extrem de interesantă pentru foarte mulţi oameni şi cu competiţia actuală pe puterea de dezvoltare, de a construi echipe şi echipe cum este cea a Tremend, adică destul de numeroasă. Interesul a fost foarte mare şi asta ne bucură. E o recunoaştere în primul rând pentru România şi pentru firma noastră pentru ce am construit până acum şi este meritul colegilor mei. Şi da au fost mai mulţi candidaţi, s-a făcut o listă scurtă iar din acea listă evident am discutat cu fiecare în parte, destul de mult, şi s-a ajuns aici. Îmi pare rău că nu pot să ofer mai multe detalii dar e destul de recent totul.

♦ Publicis Sapient este unul dintre din pionierii internetului - ei au pornit prin anii 1990 din campusul MIT, în Statele Unite. Ei au fost printre efectiv pionierii de pe piaţă, ei făceau platforme inclusiv când inclusiv programarea era abia la început. Compania numără acum peste 20.000 de oameni în 17 ţări. Este un grup global şi au devenit parte din grupul mai mare Publicis, care după cum ştim numără şi companii precum Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, Zenith, Starcom şi o mulţime de alte companii - tocmai din dorinţa asta şi din recunoaşterea grupului Publicis că e nevoie de această transformare digitală ca un core business pentru pentru ce fac. În momentul de faţă Publicis Sapient are o pondere extrem de mare în tot ceea ce face grupul Publicis şi ne bucurăm foarte mult să fim cei care îi aducem în România.

♦ Ca şi ţintă ne propunem o creştere cu peste 50% adică mai în spiritul mişcării (tranzacţiei - n.red.) să creştem mai repede ca anul trecut. Deci ne uităm la o rată de creştere de peste 50% pentru anul acesta.

♦ Cu siguranţă eu şi Ioan vom rămâne. Ca obiective ne propunem să ajungem în doi - trei ani undeva la o organizaţie de inginerie care pe lângă cele mai bune practici, tehnologii pe care le folosim, să ajungem undeva la peste 2.500 de colegi - eu sper să fie mai mulţi. Sper să fim în regiune un lider cum spuneam şi să ducem numele nostru mai departe.