Proiect ZF/Vodafone Femei în Business. Cristina Dobrescu, fondator, Livrez Dragoste: „În 2014, când am început afacerea, prietenii mi-au spus că nu va funcţiona, dar de atunci am livrat peste 100.000 de scrisori. Ţintim afaceri de 1 milion de euro în 2023“

Autor: Ramona Cornea 12.01.2022

♦ „Ne dorim să creştem mai mult, ne dorim să fim prezenţi în cât mai multe locuri. De Crăciun am fost prezenţi în 10 magazine comerciale cu un stand cu globurile noastre caligrafice, iar scopul nostru pentru anul acesta şi anul următor este să încheiem cât mai multe parteneriate.“

Cristina Dobrescu, fonda­toarea businessului Livrez Dragoste, a creat un atelier de cadouri caligrafice şi  ţinteşte o cifră de afaceri de 1 milion de euro până la finalul anului 2023.

„Ne dorim să creştem mai mult, ne dorim să fim prezenţi în cât mai multe locuri. De Crăciun am fost prezenţi în 10 magazine comerciale cu un stand cu globurile noastre caligrafice, am încheiat un parteneriat cu un alt magazin care are patru magazine în Bucureşti, iar scopul nostru pentru anul acesta şi anul următor este să încheiem cât mai multe parteneriate şi să ajungem la targetul pe care mi l-am propus eu şi anume să facem 1 milion de euro. Eu îmi doresc să îl facem la anul, la final de 2023“, a declarat Cristina Dobrescu în cadrul emisiunii Femei în Business, realizată de ZF în parteneriat cu Vodafone.

Livrez Dragoste este business fondat în anul 2014. Până astăzi, afacerea a trimis peste 100.000 de scrisori şi are o cifră de afaceri de peste 100.000 de euro. „Întotdeauna mi-a plăcut să scriu scrisori. Oportunitate nu era în piaţă, ţin minte că în 2014, când am început proiectul şi când am început să le povestesc prietenilor ce urmează să fac, toţi ne-au spus că este o idee nebună şi că sigur nu o să funcţioneze.

Ţin minte că atunci am mers să discut cu un potenţial sponsor şi mi-a spus că nu vrea să investească în ideea pentru că nu i se pare un startup reuşit şi o bună parte dintre oameni de fapt aveau o problemă cu numele. (...)  Simt că am riscat atunci, dar a fost cea mai bună decizie pe care o puteam lua, să nu ţin cont de ceea ce ne spuneau ceilalţi din jurul nostru şi să riscăm“, a adăugat antreprenoarea.

Cristina Dobrescu, fondatoarea afacerii, este absolventă a unei facultăţi în domeniul finanţelor şi are un masterat în audit financiar-contabil şi consiliere.

Ea spune că studiile şi experienţa anterioară au ajutat-o foarte mult în gestionarea afacerii sale.

„M-au ajutat foarte mult, mai ales că eu am făcut facultate tot în domeniul finanţelor. Am şi un masterat în audit financiar-contabil şi consiliere, ceea ce pe mine m-a ajutat foarte mult să înţeleg şi businessul propriu-zis. Este frumos să ai poveşti frumoase, dar ca businessul respectiv să funcţioneze şi să trăiască trebuie să fie un business sustenabil. Aşa că m-a ajutat foarte mult faptul că am lucrat patru ani în funcţia de contabil pentru că eu mă ocup de contabilitate primară a companiei mele.“

Antreprenoarea spune că pandemia de COVID-19 i-a afectat afacerea în 2020, însă a reuşit să îi redreseze activitatea cu ajutorul mediului online, astfel că cifra de afaceri a companiei nu a înregistrat scăderi în anul acela.

„ Ne-a afectat planurile de business pentru că în martie 2020 deja am semnat un contract pentru ateliere de caligrafie pentru că noi făceam şi ateliere de caligrafie pentru copii şi adulţi într-un centru comercial. Deja aveam totul stabilit până la finalul anului, aveam festivaluri la care trebuia să mergem şi, din păcate, nu am mai mers. Ne-a afectat pe partea aceasta, însă ne-am organizat şi a funcţionat foarte bine partea de online. Prin urmare, cifra de afaceri nu a avut de suferit în anul 2020“, a explicat ea.

Vodafone România a lansat pachetul comercial „Special Edition, Vodafone – Ziarul Financiar“, ce oferă companiilor mici şi mijlocii o soluţie completă de servicii de conectivitate, acces nelimitat la platforma ZF Corporate şi suport printr-un consultant Vodafone dedicat.

 

Ce a mai spus Cristina Dobrescu, fondatoarea Livrez Dragoste, la emisiunea Femei în Business: 

Cum a început povestea afacerii Livrez Dragoste?

„Povestea businessului a început în 2014 când mi-am dat demisia de la singurul meu loc de muncă unde am lucrat într-un domeniu total diferit faţă de ceea ce fac acum am lucrat în contabilitate şi la un moment dat am simţit că pur şi pur şi simplu nu mai aparţin acelui loc şi că mi-aş dori să fac cu totul şi cu totul altceva. Proiectul Livrez dragoste a început iniţial ca un proiect pilot de trei luni de zile. Am avut am avut un sponsor în momentul. La momentul respectiv cu ajutorul căruia oamenii trimiteau scrisori în Bucureşti în mod gratuit. Succesul a fost foarte mare, chiar dacă au fost foarte mulţi oameni care ne-au spus că este o nebunie să doreşti să începi un proiect prin intermediul căruia oamenii pot trimite scrisori scrise de mână în vremea SMS-urilor, emailurilor şi mesajelor pe social media.“

Când ţi-ai dat seama că trebuie să faci pasul de la angajat la antreprenor?

„Mi-am dat seama acum zece ani. Au trecut zece ani de când mi-am dat demisia. Eu vin dintr-o familie de antreprenori, ai mei au avut şi încă au businessuri proprii şi văzând modelul acesta în familie mi-a fost mult mai uşor să mi dau seama că asta mi-ar plăcea şi mie să fac în viitor. Însă pot spune că faptul că am lucrat patru ani de zile în acea firmă de contabilitate m-a ajutat foarte mult pentru că şeful meu era un om organizat, tot timpul îşi dorea să fie totul în ordine, să fie totul bine, astfel încât eu am deprins anumite lucruri din acea din acea experienţă de patru ani şi le pun şi eu în aplicare în businessul meu.“

De ce nu ai optat să te angajezi la compania părinţilor tăi?

„Pentru că îmi doream să fac ceva al meu şi pentru că business-ul lor era într-un alt domeniu decât ceea ce îmi doream eu să fac. Mi-am dorit să fiu independentă şi de aceea am vrut am vrut să mă angajez, iar după patru ani mi-am dat seama că îmi doresc să fiu independent, dar diferit, să lucrez pentru mine, să nu am un şef.“

Cum te ajută tehnologia în business?

„Am început în online, oamenii intrau pe un site şi ne trimiteau gândurile lor către oameni, iar noi le livram pe bicicletă. Tehnologia ne-a ajutat foarte mult pentru că am putut să popularizăm ideea noastră, să trimitem comunicate de presă, să scriem pe Facebook şi ne-a ajutat foarte mult în clipa în care a apărut proiectul. Toate televiziunile au venit să filmeze pentru că era ceva era ceva nou, ceva unic. A început ca un proiect pilot şase luni de zile şi pentru că era totul gratuit pentru oameni era un serviciu gratuit, sincer, nu ne aşteptam să primim atunci atât de multe scrisori, primeam 800 de scrisori pe lună. Timp de trei luni am primit 2.400 de scrisori şi ne-am dat seama că nu ne mai putem descurca doar noi, aşa că am dat un anunţ pe Facebook şi le-am spus oamenilor dacă îşi doresc să fie alături de noi şi să transcrie scrisorile respective.“