Start-up-ul local bonapp.eco începe în forţă: la 2 luni de la lansare a obţinut o finanţare de 800.000 euro pentru extinderea în Europa de Est

Ziarul Financiar 12.01.2022

Start-up local bonapp.eco, care îşi propune să combată risipa alimentară cu ajutorul unei aplicaţii mobile de tip market-place, a obţinut o primă investiţie în valoarea totală de 800.000 euro cu ajutorul căreia va începe extinderea în alte oraşe din România, dar şi în alte ţări din Europa de Est. Runda actuală de finanţare a fost condusă de Up (denumită anterior Chèque-Déjeuner), la care s-au alăturat şi fondurile locale Roca X şi Early Game Ventures, precum şi Impact Ventures din Ungaria.

Aplicaţia bonapp.eco a fost lansată la începutul lunii noiembrie în urma unei investiţii iniţiale de 100.000 euro realizată de către antreprenorul de origine franceză Grégoire Vigroux, cu mai multe businessuri la activ pe plan local, împreună cu Diego Roy de Lachaise, fost consultant senior KPMG, şi cu Zsolt Kadar, fost executiv Apple.  Prin intermediul aplicaţiei, comercianţii au posibilitatea de a-şi vinde produsele alimentare al căror termen de valabilitate se apropie de expirare, iar utilizatorii le pot achiziţiona la preţuri mai mici cu 40% - 80%.

„La bonapp.eco, intenţionăm să transformăm provocările de mediu, economice şi sociale cauzate de risipa alimentară într-o oportunitate de afaceri sustenabilă în beneficiul tuturor. Cu aplicaţia noastră, consumatorii economisesc până la 80% atunci când achiziţionează alimente, retailerii îşi măresc numărul de clienţi şi veniturile - astfel toţi avem un rol benefic asupra schimbărilor climatice. Suntem încântaţi să avem alături de patru investitori experimentaţi care împărtăşesc valorile noastre în privinţa ecologiei, precum şi mentalitatea noastră de startup. Cu sprijinul lor, este foarte posibil să ne atingem obiectivul de a afilia 5.000 de parteneri şi să vindem 30 de milioane de pachete cu produse până în 2023”, a declarat Grégoire Vigroux, cofondator al bonapp.eco.

De la lansarea sa în urmă cu doua luni, aplicaţia mobilă bonapp.eco a fost descărcată de 10.000 utilizatori. Până în prezent, startup-ul a salvat 1.000 mese, pentru un coş mediu de 25 lei. Printre cei 100 de parteneri care s-au alăturat reţelei bonapp.eco din Bucureşti se numără Accor, Cora, foodpanda, PENNY România, Starbucks şi Up (denumită anterior Chèque-Déjeuner). Alte parteneriate urmează să fie anunţate în primul trimestru din 2022.

„Consumatorii din zilele noastre sunt tot mai interesaţi de acţiunile pe care le pot întreprinde pentru a îmbunătăţi sustenabilitatea gospodăriilor lor. Noi fiind o companie axată pe sprijinirea vieţii cotidiene a românilor, suntem încântaţi să investim în echipa bonapp.eco, deoarece credem cu tărie în misiunea de consum responsabil a companiei. Suntem impresionaţi de modelul inovator de afacere digitală al Bonapp, în special pentru că toată lumea are de câştigat - vânzătorul, cumpărătorul de produse alimentare, dar, cel mai important, mediul. Prin această investiţie, aşteptăm cu nerăbdare să ajutăm bonapp.eco să crească şi să-şi extindă serviciile la nivel naţional, astfel încât să ne putem apropia de atingerea unui nivel zero de deşeuri alimentare”, a punctat           Elena Pap, director regional în cadrul Up Group. 

Cu ajutorul finanţării primite, bonapp.eco va investi substantial în vânzări şi marketing pentru a se extinde în alte oraşe din România precum şi în alte ţări din Europa de Est. Compania se va extinde în următoarele luni în Cluj, Timişoara şi Iaşi. Bonapp.eco va angaja o echipă de vânzări, precum şi City Managers în fiecare oraş nou pe care îl va lansa.

„Parteneriatul cu bonapp.eco a venit firesc pentru noi, deoarece este conform strategiei noastre de investiţii în proiecte de tehnologie sustenabilă, care au un impact primordial asupra calităţii vieţii oamenilor. Şi aşa cum am observat deja în alte ţări, aplicaţiile pentru risipa alimentară menţin ideea de sustenabilitate pe primul loc atunci când vorbim despre cumpărături alimentare şi luat masa în oraş. Suntem entuziasmaţi să facem parte dintr-un grup internaţional atât de mare şi divers de investitori, inclusiv Impact Ventures din Ungaria sau grupul internaţional Up şi credem că acest lucru va contribui, de asemenea, la extinderea rapidă în regiune a Bonapp”, a subliniat Matei Dumitrescu, senior partner Roca X.

„Investiţia în modele de afaceri responsabile din punct de vedere social este o idee evidentă pentru orice VC care caută impact şi îmbunătăţirea calităţii vieţii oamenilor. Acest tip de investiţie spre a face bine o vom regăsi tot mai mult în România şi va fi unul dintre principiile călăuzitoare ale activităţii noastre în viitor. Ne-au convins calitatea echipei, generozitatea modelului de afaceri, oportunitatea pieţei şi încrederea celorlalţi investitori. bonapp.eco are tot ce îi trebuie pentru a deveni lider de piaţă în România, dar şi la nivel regional în categoria sa”, a adăugat şi Cristian Munteanu, managing partner Early Game Ventures. 

„Accesul direct şi privilegiat al bonapp.eco la cei mai mari retaileri de produse alimentare creează un potenţial ridicat pentru accelerarea reducerii risipei alimentare în Europa de Sud-Est. Permiţând consumatorilor să achiziţioneze alimente care altfel ar fi aruncate, bonapp.eco combate emisiile de 〖CO〗_2 în timp ce creşte gradul de conştientizare al oamenilor faţă de risipa de alimente. Suntem încântaţi să ne alăturăm bonapp.eco în călătoria sa promiţătoare şi să sprijinim dezvoltarea impactului său asupra mediului”, a concluzionat Elemér Eszter, managing partner Impact Ventures.