Exclusiv ZF. Încă o tranzacţie în IT la început de an. Americanii de la Universe Software cumpără Appointfix – o aplicaţie creată şi dezvoltată la nivel global de o companie din Oradea

Autori: Ioana Nita , Adrian Seceleanu 13.01.2022

Appointfix, produsul achiziţionat de americani, este o aplicaţie de gestiune a programărilor utilizată de peste 60.000 de profesionişti şi afaceri mici la nivel global, şi a fost dezvoltată de Mobiversal din Oradea, un „incubator privat” pentru proiecte tech

Appointfix, o aplicaţie de gestiune a programărilor dezvoltată de compania Mobiversal din Oradea, un proiect prezentat în august 2020 în cadrul emisiunii ZF IT Generation, a fost achiziţionat de o companie americană, au declarat pentru ZF reprezentanţii firmei orădene. Numele companiei care a preluat proiectul este Universe Software, a precizat pentru ZF, Alin Merches, cofondator şi CEO al Mobiversal.

„A fost o călătorie interesantă să lansăm şi să dezvoltăm Appointfix. Această achiziţie ne încurajează să ne continuăm misiunea la Mobiversal de a construi şi de a scala aplicaţii mobile care vor schimba în bine viaţa utilizatorilor. Tranzacţia este, de asemenea, o încurajare şi o recompensă excelentă pentru angajaţii noştri. Mobiversal permite angajaţilor să deţină acţiuni în produsele sale, astfel încât aproximativ jumătate dintre angajaţii Appointfix deţineau o cotă semnificativă din aplicaţie la momentul tranzacţiei. Mobiversal va continua să îşi construiască propriile produse digitale solide şi scalabile şi să ofere servicii şi asistenţă pentru clienţii care îşi construiesc propriile aplicaţii cu noi. Dorim să le mulţumim tuturor celor  care au fost implicaţi în a face Appointfix ceea ce este astăzi, utilizatorilor care au avut încredere în noi în aceşti ani şi, de asemenea, tuturor partenerilor noştri", a declarat Alin Merches, co-fondator şi CEO al Mobiversal.

Appointfix este o aplicaţie de gestiune a programărilor dedicată profesioniştilor din industriile de frumuseţe, fitness şi wellness. Înfiinţată în 2015 ca primul produs propriu al Mobiversal, aplicaţia este utilizată de peste 60.000 de profesionişti şi afaceri mici. Appointfix  are 12.000 de evaluări şi recenzii în Google Play/App Store şi un rating de 4,8 stele din 5 posibile, un criteriu important în evaluarea popularităţii unei aplicaţii.

„Appointfix s-a impus ca un produs de top, sub formă de aplicaţie mobilă pentru gestionarea programărilor, marketingul şi gestionarea clienţilor în mai multe industrii în plină dezvoltare", a comentat tranzacţia Nick Miller, fondator şi CEO al Universe Software. "Suntem foarte încântaţi să ne asociem cu echipa Appointfix pentru a investi în acest produs inovator şi a-l extinde."

„Întreaga echipă Appointfix, formată din aproximativ 20 de angajaţi, se va alătura companiei Universe Software şi va continua să opereze de la biroul din Oradea (România). De asemenea, aplicaţia va continua să fie dezvoltată sub numele actual”, au precizat reprezentanţii Mobiversal.

Cooley, CMS şi Deloitte au fost consilierii Universe Software pentru a susţine achiziţia, în timp ce Mobiversal a fost consiliată de Digital2Law şi BizExpert.

În august 2020, Flavius Sărăcuţ, cofondator şi director de produs pentru Appointfix, declara în cadrul emisiunii ZF IT Generation că aplicaţia urma să genereze venituri de câteva sute de mii de euro în anul respectiv.

„Doar în primul an de la lansarea versiunii a doua nu am avut profit operaţional, însă de doi ani suntem pe profit operaţional. În 2017 am avut încasări de 59.000 euro, în 2018 234.000 euro, în 2019, 408.000 euro, iar anul acesta vom trece de 500.000 euro ca venituri“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Flavius Sărăcuţ, cofondator şi director de produs pentru Appointfix.

Proiectul Appointfix este primul produs propriu al companiei Mobiversal care a luat naştere în 2011.

„Iniţial, Mobiversal a fost gândită ca o agenţie care dezvoltă aplicaţiile mobile la comandă, dar am avut mereu gândul acesta de a dezvolta produsele noastre pe care să le vindem direct clienţilor. Ne-a luat însă câţiva ani până am reuşit să dezvoltăm produsul nostru. În 2015 am lansat un MVP al produsului, o variantă foarte basic, doar pe Android, construită cu un developer în timpul când nu avea de lucru pe alte proiecte ale clienţilor“, a relatat el, adăugând că atunci compania a încărcat aplicaţia în Google Play şi fără foarte multă promovare, aceasta a ajuns într-un an să aibă circa 10.000 de utilizatori. „Ne-am dat seama că este o idee care prinde. Aplicaţia este o soluţie de management a programărilor pentru micii prestatori de servicii din industriile beauty, fitness şi wellness. În 2017 am lansat a doua variantă a produsului care era mult mai dezvoltată şi am lasat şi versiunea pentru iOS, în App Store. Atunci am lansat şi planurile plătite şi de acolo încolo a început dezvoltarea adevărată a produsului.“

Ce se poate face însă mai exact acum cu aplicaţia Appointfix? „La bază aplicaţia te ajută să administrezi programările şi trimite mesaje automate clienţilor ca să nu uite de programare. Aceasta este cea mai atractivă funcţionalitate pentru clienţii noştri. Ulterior am mai lansat partea de rapoarte financiare – utilizatorii pot să vadă ce sumă de bani au încasat într-o anumită lună sau într-un anumit an şi pot exporta rapoartele respective pentru contabilitate. Sau pot vedea de asemenea ce servicii sau clienţi le aduc mai mulţi bani. Recent, am mai lansat şi funcţionalitatea de online booking prin care utilizatorii le ofere clienţilor lor posibilitatea de a-şi face programări singuri, ceea ce îi ajută foarte mult“, a explicat Flavius Sărăcuţ.