Plafonare şi compensare de formă: Circa 45% din clienţii ENGIE nici măcar nu se încadrează în limitele schemei de sprijin pentru factura la gaze

Autor: Roxana Petrescu 14.01.2022

Circa 796.000 de clienţi din cele peste 1,7 milioane de puncte de consum casnice alimentate de ENGIE România nu beneficiază de niciun sprijin pentru achitarea facturilor la gaze. Motivul? Schema de plafonare şi compensare, aşa cum a fost ea gândită de Guvern, nu li se aplică.

„Majorarea preţurilor de vânzare a gazelor naturale este cauzată de creşterea fără precedent a preţurilor de achiziţie ca urmare a dezechilibrului între cerere şi ofertă, creşteri de preţ care nu sunt sub controlul ENGIE România, fiind determinate de mecanisme de piaţă. Aceste majorări au afectat, mai ales, clienţii care au reînnoit sau au încheiat un contract nou de gaze naturale în a doua parte a anului 2021, când preţurile de achiziţie au cunoscut maxime istorice“, explică ENGIE România, cel mai mare furnizor de gaze local.

Pentru perioada sezo­nu­lui rece, 1 noiembrie 2021 - 31 martie 2022, guvernul a elaborat o schemă de sprijin pentru consumatorii de utilităţi, pentru gazul natural fiind stabilite mecanisme de compensare şi pla­fo­nare a facturilor pe considerente de consum şi preţul plă­tit. Astfel, preţul gazului final, cu toate taxele, a fost pla­fo­nat la 0,37 lei/kWh, în contextul în care acum, în ofer­tele ENGIE România, preţul este de circa 0,79 lei/kWh.