Luca de Meo: Renault va deveni un brand complet electric în Europa până în 2030. Dacia va fi “electrificată” în ultimul moment cu putinţă

Autor: Bogdan Alecu 13.01.2022

Dacia va rămâne un constructor de maşini cu motoare pe benzină “până în ultimul moment” al electrificării industriei auto europene, însă Renault va deveni un constructor care va dispune doar de motoare electrice până în 2030, a anunţat Luca de Meo, citat de Automotive News Europe în cadrul unui eveniment organizat la Paris.

Producţia exclusivă de maşini Renault cu motoare electrice va avea un impact direct asupra platformei de la Mioveni, unde se produc şi motoare 1.0 pe benzină pentru modele Renault, astfel încât volumele acestora se vor reduce treptat şi în Europa doar Dacia le va mai utiliza.

În premieră, de Meo a anunţat în seara aceasta ca trecerea până în 2030 să fie de 100%, în timp ce în luna iulie a anului trecut procentul avansat era de 90%.

De la acea dată, doar Dacia va mai vinde maşini cu motoare termice – “Dacia va fi electrificată în ultimul moment cu putinţă, astfel încât să respecte propunerea de raport preţ calitate”, a spus Luca de Meo.

Renault se alătură astfel altor constructori precum Ford, Peugeot, Fiat sau Opel care au realizat anunţuri similare.

Cel mai probabil anunţul are şi o componentă economică - cu cât mai mulţi constructori renunţă la motoarele termice, furnizorii acestora vor închide unităţi de producţie, iar costurile cu piesele necesare acestora se vor scumpi – pe o piaţă unde deja se aşteaptă ca impactul normelor de poluare Euro 7 să aducă o creştere puternică de costuri pentru motoarele termice în vederea reducerii poluării. Totodată, producţia de baterii accelerează în Europa, şi nu doar în Germania sau Marea Britanie, ci şi în Polonia sau Ungaria, unde deja au demarat investiţii de miliarde de euro. România, rămâne printre ţările producătoare de automobile fără o strategie coerentă de a atrage sau încuraja astfel de investiţii, una singură fiind anunţată dar de numai circa 200 mil. euro la Timişoara, mult mai mică faţă de cele anunţate în Ungaria spre exemplu.

Ungaria deja a anunţat cea de-a treia fabrică de baterii la începutul anului trecut, SK Innovation având în plan să investească 2,3 miliarde de dolari într-o nouă unitae de producţie, în timp ce Samsung SDI, un alt producător coreean anunţa încă din 2017 o investiţie de 1,2 miliarde de euro în extinderea fabricii existente de baterii – investiţie susţinută de un ajutor de stat de 108 mil. euro.

De partea cealaltă, România a cheltuit anul trecut aproape 100 mil. euro în subvenţionarea maşinilor electrice, prin programul Rabla Plus - în condiţiile în care jumătate din cele 6.000 de maşini electrice vândute anul trecut reprezintă modelul Dacia Spring, produsă integral de un constructor chinez, în China şi proiectată anterior de Renault în birourile de la Paris.