ZF LIVE. Alexandru Şeremet, BMW Group România: În 2021 la BMW în România numărul maşinilor electrificate s-a apropiat de cel al dieselelor

Autor: Mara Rolea 14.01.2022

♦ Cererea pentru maşini electrice şi hibride a dus în premieră volumele acestora la valori similare cu ale celor diesel, care dominau piaţa în urmă cu câţiva ani.

„În România, piaţa electrică se maturizează, iar anul 2021 a fost primul an în care BMW a vândut un număr de maşini electrice apropiat de cel de motoare diesel. Am evoluat vine pe partea de electrice şi hibride, în segmentul premium suntem nr. 1 la electrice şi numărul 2 la hibride plug-in. În piaţă vedem o trans­for­mare majoră şi o migrare către elec­tri­ficare însă acum infrastructura trebuie să ţină pasul“, a spus Alexandru Şeremet, directorul de co­municare al BMW Group România.

Anul trecut BMW s-a clasat pe locul 11 în topul mărcilor cu cele mai mari vânzări de autoturisme noi în România, în creştere cu 14% faţă de 2020 la 3.257 de unităţi. În topul vânzărilor de electrice s-a clasat pe locul 8, cu 148 de unităţi, în creştere cu 40%, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), iar la hibride de tip plug-in s-a clasat pe locul al treilea cu 354 de unităţi, în urcare cu 174%.

Pe de altă parte, pentru a susţine piaţa maşinilor electrice, care anul trecut s-a dublat la peste 6.000 de unităţi, şi datorită Daciei Spring, nevoia de infrastructură este una tot mai mare.